וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשל האמריקני ”מאוכזבים שיעלון לא התנצל”

דוברת מחלקת המדינה אמרה כי ארה"ב לא מחשיבה את הבהרותיו של יעלון על כך שאמר כי ארה"ב "משדרת חולשה ברחבי העולם" כהתנצלות. "דואגים מדפוס התנהגותו של יעלון"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, רויטרס, עריכה: טל רזניק

בממשל האמריקני "מאוכזבים מחוסר ההתנצלות" של שר הביטחון משה יעלון, בעקבות דבריו על מדיניות החוץ של ארה"ב השבוע. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, הבהירה אתמול (שישי) בתדרוך לעיתונאים כי הם לא מחשיבים את הבהרותיו של יעלון בפני שר הגנה צ'אק הייגל התנצלות. "יש לנו עדיין דאגות בנוגע לדפוס התנהגותו של יעלון", אמרה סאקי.

"כפי שאמרתי אתמול, השר קרי ביטא את דאגתו ישירות בפני ראש הממשלה נתניהו במסגרת שיחתם", אמרה סאקי. "נותרו לו דאגות בנוגע לדפוס הזה, אך אנו ממשיכים לנוע קדימה בתהליך השלום. הוא (יעלון) עובד מול ראש הממשלה נתניהו וצוות המו"מ עובד מול אנשי המשא ומתן".

ההתבטאות האחרונה של יעלון שיצרה מתיחות ביחסיו עם ארה"ב הייתה בדברים שנשא באוניברסיטת תל אביב, אשר התפרסמו ב"הארץ", ובהם אמר כי "ארה"ב משדרת חולשה בכל העולם". ביום רביעי האחרון שוחח יעלון עם מקבילו האמריקני, צ'אק הייגל והבהיר את דבריו. "בדבריי לא הייתה כל התרסה או ביקורת, או כוונה לפגוע בארה"ב או ביחסים איתה", אמר יעלון להייגל.

התסבוכת האחרונה של יעלון עם האמריקנים:
יעלון התנצל בפני הייגל: "לא התכוונתי לפגוע"
הייגל גילה הבנה? "מודאג מדברי יעלון נגד ארה"ב"

משה יעלון נפגש עם מקבילו האמריקני צ'אק הייגל. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון והייגל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אף שיעלון טען כי הייגל קיבל את דבריו בהבנה, ביום חמישי פרסם הפנטגון הודעה שלפיה השר האמריקני "הביע דאגה עמוקה מהערות השר על מדיניות ארה"ב כלפי איראן והדגיש את מחויבות ארה"ב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". עם זאת, נאמר בהודעת הפנטגון שיעלון "גם הבהיר את כוונותיו כשהדגיש את מחויבותו לחוזקם של הקשרים בין ארה"ב וישראל".

אין זו הפעם הראשונה שבה מתבטא יעלון בצורה שלא נשאה חן בעיני האמריקנים. בינואר הוא הסתבך באמירה בעייתית נוספת אשר הביאה למתיחות רבה בין ישראל לממשל האמריקני, ובעיקר עם שר החוץ ג'ון קרי. "הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל, ויניח לנו במנוחה", צוטט אז יעלון כאומר בשיחה סגורה. "קרי, שהגיע אלינו נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית, לא יכול ללמד אותי דבר על העימות עם הפלסטינים". בעקבות אותה אמירה אולץ יעלון להתנצל באופן פומבי בפני האמריקנים.

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully