וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הבן לאדן" של רוסיה מת ומונה לו מחליף

אתר איסלאמיסטי מדווח על מותו המסתורי של דוקו אומרוב, המחבל המבוקש ביותר ברוסיה. מוסקבה לא הגיבה לדיווח. נשיא צ'צ'ניה קדירוב: "הוא נשלח למקום שממנו לא חוזרים"

דוקו אומורוב, מנהיג המורדים המוסלמים בקווקז, מקבל אחריות על הפיגוע בשדה התעופה במוסקבה. רויטרס
דוקו אומרוב, בצילום מתוך אחד הסרטונים שפרסם/רויטרס

דוקו אומרוב, המחבל המבוקש ביותר ברוסיה, מת, ומונה לו מחליף בהנהגת הבדלנים המוסלמים בצפון הקווקז - כך דיווח אמש (שני) אתר אינטרנט איסלאמיסטי. ממשלת רוסיה טרם הגיבה לדיווח, שלא גובה בראיות או בהסברים למותו של אומרוב, שכונה "אוסמה בן לאדן הרוסי".

האתר "קווקז סנטר", המזוהה עם תומכיו של אומרוב, פרסם את ההודעה על מותו וליווה אותה בדברי הספד. הוא כונה בהם "שהיד שהקדיש לג'יהאד יותר מ-20 שנים מחייו". אם הידיעה על מותו של אומרוב תזכה לאישור, יהיה זה הישג משמעותי לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הנאבק שנים ארוכות במורדים האיסלאמיסטיים.

דוקו (דוקה) אומרוב, בן 49, קיבל אחריות לכמה פיגועים רצחניים ברוסיה, כולל במוסקבה, ואיים לעשות פיגועים באולימפיאדת החורף בסוצ'י'. בעבר כבר התפרסמו ידיעות על חיסולו. נשיא צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, אף טען זאת בעצמו יותר מפעם. כעת, עשוי להתברר שאומרוב מת עוד לפני פתיחת המשחקים האולימפיים.

נקמה שחורה: סיפורן המצמרר של המתאבדות המוסלמיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב מיהר לחגוג אמש את פרסום הדיווח על מותו של אומרוב/מערכת וואלה, צילום מסך

לא נכתב מתי מת אומרוב, או כיצד. במקביל פורסם סרטון בו נראה מחבל בשם מגומד קבאקוב (עלי עבד מוחמד), שטען כי התבקש להחליף את אומרוב כמנהיג הבדלנים בקווקז לפני זמן מה. יקטרינה סוקיריאנסקיה, הממונה על צפון הקווקז בארגון להתמודדות עם משברים בינלאומיים (ICG, אמרה כי מינויו של קבאקוב - שמוצאו בדאגסטן - עשוי לשנות את אופייה של רשת הטרור.

לדבריה, "הדאגסטנים הם איסלאמיסטיים הרבה יותר (מהצ'צ'נים), הם משולבים יותר טוב ברשת הג'יהאד העולמי והם אולטרה-לאומניים". להערכתה, רוסיה תיאלץ בקרוב להסיר את הכוננות הביטחונית העליונה שהציבה בזמן אולימפיאדת החורף, והדבר יאפשר למחבלים להתארגן מחדש ולשחזר את שרשרת הפיקוד שלהם.

"דוקו אומרוב היה חולה במשך תקופה ארוכה, וככל הנראה לא היה פעיל מאוד בחודשים האחרונים", אמרה סוקיריאנסקיה לעיתון "ניו יורק טיימס". לדבריה, המנהיג החדש שכנראה מונה להחליפו, קבאקוב, מסתמן ככשיר יותר.

רמזן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה, הוא המנהיג הרוסי היחיד שהתייחס לדיווח עד כה. "אתר האינטרנט של השטנים הצ'צ'נים מודיע שאומרוב נשלח למקום שממנו לא חוזרים. וכעת גם העכברושים עצמם מאשרים את זה!", כתב קדירוב לצד תמונה שפרסם באינסטגרם - כלי התקשורת החביב עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully