וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון טרור מאיים על פוטין: הכנו לך הפתעה בסוצ'י

20.1.2014 / 15:17

הארגון "וולאיאת דאגסטן" קיבל אחריות לפיגועים בוולגוגרד והכריז שיפגע בבאים למשחקי החורף. ארה"ב גיבשה תכנית חילוץ מהכפר האולימפי. בכיר בקונגרס: רוסיה מסתירה מודיעין

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארגון טרור אסלאמי קיבל אחריות לשני פיגועי ההתאבדות בעיר הרוסית וולגוגרד, בהם נרצחו 34 בני אדם בחודש שעבר. בקלטת שפרסמו שני נציגי הארגון, הם איימו לעשות פיגועים באולימפיאדת החורף בסוצ'י, שתיפתח בראשית החודש הבא.

בקלטת שהופצה בפורומים ג'יהאדיסטיים באינטרנט, נראים שני גברים דוברי רוסית. אחד מהם נשמע מזהיר את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, באומרו: "אם תערוך את האולימפיאדה, נעניק לך מתנה - לך ולכל התיירים שיבואו לכאן".

נקמה שחורה: סיפורן המצמרר של המתאבדות המוסלמיות

חברי ארגון טרור, סולימאן ועבדולרחמאן מהארגון וולאיאת דגסטאן, בקלטת שבה איימו לעשות פיגועים במשחקי החורף בסוצ'י. ינואר 2014. רויטרס
אנשי "וולאיאת דאגסטן", מתוך הקלטת שהפיצו באינטרנט/רויטרס

שני הגברים הזדהו בשמות סולימאן ועבדולרחמאן, חברי "וולאיאת דאגסטן". הארגון נוסד במלחמת צ'צ'ניה השנייה ומואשם במום של מאות רוסים, בהם שוטרים ואזרחים. מפקדו הנוכחי הוא כנראה רוסטם אסילדרוב.

בתוך כך, כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי הפנגטון מגבש תכנית לחילוץ בני ערובה במקרה של פיגוע טרור בכפר האולימפי. מקורות בממשל אמרו כי התכנית נועדה להתגבר על הקשיים שהרוסים צפויים להערים על כניסתם של כוחות זרים לכפר, במקרה של אסון.

בפנטגון למדו את המבנה ההררי של סוצ'י, השוכנת למרגלות הרי הקווקז ולחופי הים השחור. מחלקת המדינה בוושינגטון הזהירה את האמריקנים המתכננים להגיע לאולימפיאדה, כי עליהם לנקוט אמצעי זהירות מרביים מחשש לפיגועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שוטרים רוסים מאבטחים את הכפר האולימפי של סוצ'י. ינואר 2014. רויטרס
תחנת הרכבת בסוצ'י, בסוף השבוע. מאות אלפי אנשי ביטחון מאבטחים את הכפר/רויטרס

בראיון עם עיתונאים זרים, אמר אתמול הנשיא פוטין כי "רוסיה תעשה את כל מה שיידרש" כדי להבטיח את ביטחונם של משתתפי האירוע, רוסים וזרים כאחד. כשנשאל אם הוא מודאג מפיגועים שיתחרשו באזורים אחרים ברוסיה בזמן המשחקים האולימפיים, השיב פוטין כי "שירותי הביטחון נמצאים בכוננות, בים, ביבשה ובאוויר".

ואולם, בתכניות הבוקר של יום ראשון, כמה פוליטיקאים אמריקנים התלוננו אמש כי רוסיה אינה חולקת עם ארה"ב את המודיעין שיש לה לגבי פיגועים אפשריים מצד הבדלנים הצ'צ'נים. יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, מייק רוג'רס הרפובליקני, אמר לרשת סי-אן-אן כי הוא מודאג ש"הרוסים אינם מעבירים לנו את כל המידע הדרוש כדי להגן על האתלטים שלנו". לדבריו, "רוסיה לא חושפת את התמונה המלאה: האם עדיין צריך לדאוג מארגוני הטרור הללו? מה הם זוממים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully