וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים מוסלמים קיבלו אחריות על הפיגוע במוסקבה

דוקו אומרוב, מנהיג המורדים המוסלמים בחבל הקווקז הודיע כי הוא הורה על ביצוע פיגוע ההתאבדות הקטלני בנמה"ת במוסקבה שגבה את חייהם של 36 בני אדם. "צפויים פיגועים נוספים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

שבועיים לאחר שהרעיד את מוסקבה, קיבל אמש (שני) מנהיג המורדים המוסלמים בקווקז אחריות על הפיגוע הקטלני בנמל התעופה בעיר. דוקו אומרוב, בן 46, אמר אמש כי הוא זה שהורה על ביצוע פיגוע ההתאבדות בנמל התעופה "דומודדובו" שבמוסקבה בחודש שעבר בו נהרגו 36 בני אדם ומאות נוספים נפצעו.

בסרטון שפורסם באתר אינטרנט איסלמי, אמר אומרוב כי צפויים פיגועים נוספים, "מתי והיכן שנרצה", בשם המרדף אחר הקמת מדינה מוסלמית בחבל הקווקז. אומרוב תיאר את המתקפה הקטלנית כ"מבצע מיוחד" שכוון נגד העם הרוסי ונגד ראש ממשלתו ולדימיר פוטין. בסרטון, שצולם ככל הנראה ביום הפיגוע (הוא מדבר על "ההתקפה היום"), נראה אומרוב לובש מדי צבא. הוא מדבר בשקט וברוגע.

מנגנוני הביטחון ברוסיה הודיעו ביום ראשון כי הם מנהלים מצוד אחר שני תושבים ממחוז אינגושטיה המוסלמי שבצפון הקווקז, בחשד שעמדו מאחורי הפיגוע. כמו כן נמסרו פרטיו של המחבל המתאבד בפיגוע - מוגמד יבלוייב, בן 20, גם הוא מאינגושטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully