וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אושרו 186 יחידות דיור מעבר לקו הירוק

19.3.2014 / 10:15

הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה בניית 40 יחידות דיור בפסגת זאב, ו-146 בשכונת הר חומה ג' בירושלים, השנייה במחלוקת. "בעירייה חושבים שנתניהו ויתר על המשא ומתן"

ההתנחלות הר חומה. רויטרס
בניגוד לפסגת זאב, השכונה לא צפויה להישאר בידי ישראל בהסכם עתידי. בניה בהר חומה/רויטרס

פרסום ראשון: בצל הדיווחים הסותרים על עתידו של תהליך המשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית, אישרה היום (רביעי) הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים 186 יחידות דיור חדשות בשכונות שמעבר לקו הירוק בעיר.

40 יחידות דיור אושרו לבניה בפסגת זאב ואילו 146 יחידות דיור אושרו לבניה בהר חומה ג'. בניגוד לפסגת זאב אשר צפויה להישאר בידיים ישראליות בכל הסדר עתידי, עתידה של שכונת הר חומה לוט בערפל. היא נבנתה באזור רגיש במיוחד, אשר הפלסטינים דורשים, בניגוד לפסגת זאב, לקבל לידיהם.

עוד בוואלה! חדשות:
חיל האוויר תקף הלילה יעדים של צבא אסד ברמת הגולן הסורית
התקווה האחרונה של המלזים: בסיס המודיעין האוסטרלי
ארגוני הימין נגד יעלון: רובוט של הרשות השופטת

בהר חומה אושרו לבניה שורה של שבעה מבנים בני חמש עד עשר קומות, בשורת פרוייקטים של החברות "בניה ופיתוח בע"מ (עיר דוד)", "אביסרור משה ובנו" ו"צרפתי שמעון בע"מ". הצעד צפוי לגרור גינוי בינלאומי, כפי שהיה במקרים דומים בעבר. בפסגת זאב אושרו לבניה חמישה מבנים, בשורה של פרויקטים לבקשת חברת "ירון יעקב בע"מ".

פפה אללו, חבר הוועדה המקומית מטעם מרצ, מסר בתגובה: "בעירייה כנראה יצאו במלא המרץ. או שהם חושבים שהגדולים עסוקים מאוד באוקראינה, או שעיריית ירושלים חושבת שראש הממשלה נתניהו הרים ידיים והסיכויים להגיע להסכם מבוטלים. העירייה יודעת טוב מאוד שבנייה מחוץ לקו הירוק, במיוחד באזור של הר חומה, פוגעת בסיכויים להגיע להסדר עם הפלסטינים ומצמצם את יכולתו של קרי להגיע למה שכולנו היינו רוצים – הסכם בו נפריד בין השכונות היהודיות לשכונות הערביות עם שתי בירות. אנחנו הולכים לאבד את התקווה האחרונה".

בתחילת החודש שעבר, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את הקמתן של 558 יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים. 386 מהן בהר חומה, 136 בשכונת נווה יעקב, ו-36 יחידות דיור נוספות בפסגת זאב. מדובר על אישור חריג מבחינת כמות היתרי בנייה, המהווים שלב נוסף בהרחבתן של השכונות היהודיות בעיר אל מעבר לקו הירוק.

תגובת עיריית ירושלים

"כבכל שבוע עיריית ירושלים מעניקה אישורי בניה בכל רחבי העיר ליהודים וערבים כאחד ללא הבדל דת, גזע ומין. בניה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות העיר בכל המגזרים ולמתן אפשרות לצעירים וסטודנטים לגור ולרכוש בה דירה", נמסר.

לפי העירייה, היתרי הבניה שהובאו לאישור בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובניה הינם של יזמים פרטיים שקנו את הקרקעות לפני מספר שנים, כאשר הסתיים שלב התכנון. "יצוין כי לעירייה אין כל זכות חוקית לעצור זכות קניינית של תושבים בעלי קרקע, בכל מקום בעיר, ובדיקת דתו של בעל הקרקע אינה חוקית באף מדינה מתוקנת. אנו דוחים בתוקף כל ניסיון לעצור את הזכות הלגיטימית של כל תושב לקבל היתר בניה בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully