וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הימין נגד יעלון: רובוט של הרשות השופטת

19.3.2014 / 0:37

סרטון אנימציה חדש בו נראה שר הביטחון כרובוט חסר עמוד שדרה בשם "בוגי בוט", מאשים את יעלון בהרס מבנים של מתנחלים ביהודה ושומרון. "יועציו מטים את מדיניותו שמאלה"

מערכת וואלה!

המטה המשותף של ארגוני הימין החליט להסיר את הכפפות ולצאת נגד שר הביטחון, משה יעלון, לאור התנהלותו האחרונה בנושא הריסת בתים בלתי חוקיים במאחזים ביהודה ושומרון. את מחאתם הביעו בסרטון אנימציה המדמה משחק מחשב, בו מצויר יעלון - שנתפש עד לאחרונה כנציג הימין במפלגת הליכוד - כרובוט של הרשות השופטת.

למרות היותו מזוהה עם מפעל ההתנחלויות ומי שעד לאחרונה נתפש על ידי המתנחלים כמנהיג הבא של הליכוד, נראה יעלון בסרטון מבצע את מדיניות השמאל "השולטת בבית המשפט", כהגדרתם של יוצריו.

עוד בוואלה! חדשות:
פלסטיני ששוחרר בעסקת שליט נתפס בדרכו לפיגוע
דיווח פלסטיני: אלה האסירים שישראל תשחרר
אסיר עולם פנה לפרקליטות: יש לי מידע על גיא חבר

במהלך הסרטון נראה שופט עטוי גלימה עומד ומפעיל טרקטור עליו יושב יעלון, כדי להרוס מבנה בלתי חוקי של מתנחלים. למרות ניסיונות השכנוע והאמירות של יעלון כי הוא אנושי, ציוני, ימני ואוהב התיישבות, השופט מכריח אותו, על ידי לחיצה על כפתור, להמשיך בהרס המבנה הבלתי חוקי. על פי הסרטון, גם ניסיונותיו של יעלון לומר לשופט שיש בכפר הפלסטיני הסמוך בנייה בלתי חוקית רחבת היקף, השופט לא מקבל את דעתו ומכריח אותו לבצע את ההריסה תוך כדי שהוא אומר "בוגי בוט לא ייתן פקודות, בוגי בוט רק שר ביטחון".

הרמטכ"ל בני גנץ, ושר הביטחון, משה יעלון, בחמ"ל חיל הים בעת השתלטות לוחמי השייטת על ספינת הנשק האיראנית, מרץ 2014. דובר צה"ל
עם הרמטכ"ל. צילום ארכיון/דובר צה"ל

בהמשך חוזר ומציין "בוגי בוט" ש"הוא לא רוצה להרוס" משום ש"יש עתירה לבג"ץ בנושא", אך אז משתיק אותו השופט ואומר לו: "בג"ץ זה אני, בג"ץ זה לערבים". לאחר שיעלון מתעקש ואומר שהוא אנושי ומזהיר את השופט שידו על ההדק כי "יש אנשים בבית המיועד להריסה", עונה לו השופט: "אלו לא אנשים, אלא מתנחלים". לאחר סיום ההריסה מתנצל יעלון בפני המתנחלים והשופט אומר: "בוגי בוט עשה את שלו, בוגי בוט יכול ללכת" ואז מפוצץ גם אותו. הקטע מסתיים בכך שיעלון המופצץ מגנה בתבוסה את הבנייה הבלתי חוקית בפני התקשורת ואומר: "זה היה בית לא חוקי, לא מוסדר, בית רע".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"דורשים שיעלון יעמוד מאחורי האג'נדה בשמה נבחר"

לדברי יאיר קרטמן, חבר הנהלת המטה המשותף של ארגוני הימין האחראי לסרטון, יעלון נבחר "לצורך מימוש אג'נדה ימנית ולא כדי לבצע את מדיניות השמאל". "בהבנתנו בוגי יעלון נתפש כמנהיג ימין ציוני וביטחוני. הוא נבחר לתפקידו כשר הביטחון כדי ליישם מדיניות ציונית ימנית, אבל לטענתנו, הדבר הזה לא בא לידי ביטוי אל מול המציאות ביהודה ושומרון", אמר קרטמן.

"אנחנו חושבים שהוא באמת מאמין באג'נדה הימנית, אבל הוא מנוהל ונשלט בפועל על ידי יועצים משפטיים למיניהם שמטים את המדיניות לשמאל", הוסיף קרטמן. לדבריו, לא מדובר בתחושות בטן אלא בנתונים עובדתיים. "הממשלה פועלת כבר למעלה משנה, והנתונים בשטח מדברים בעד עצמם. מספיק לראות את הבנייה הבלתי חוקית הפרועה של הפלסטינים בשטחי C, שטחים הנמצאים תחת אחריותה המלאה של מדינת ישראל, אשר הולכת ומתרחבת מדי יום".

"במנהל קיימים 350 אלף תיקים של בנייה בלתי חוקית במגזר הערבי, מתוכם נהרסו בפועל 662 מבנים, מתוכם רק 51 הם מבני מגורים. לעומת זאת, במגזר היהודי קיימים רק 662 תיקים ו–351 הריסות בפועל, מתוכן 127 הן של מבני מגורים", אמר קרטמן. "נתונים אלו מוכיחים מעל לכל ספק כי מדובר באכיפה סלקטיבית. אנחנו דורשים שיעלון יעמוד מאחורי האג'נדה בשמה הוא נבחר". אף על פי שהסרטון החריף מצייר את יעלון באופן שלילי, לדברי קרטמן, הסרטון הוא לא נגדו באופן אישי, מטרתו היא דווקא לסייע לשר הביטחון. "הסרטון הוא סוג של צלצול אזהרה. לא במובן של איום, אלא כדי להעיר אותו ולשקף לו איך הוא נתפס בקרב ציבור בוחריו הטבעיים".

בלשכת שר הביטחון לא היו מעוניינים להגיב להאשמות שעולות מהסרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully