וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאושש: הסוהר שנפצע מירי בכלא רימונים שב להכרה

הילאל ביסאן נפצע קשה מאוד באירוע שבו פתח האסיר סמואל שיינביין באש. הוא שב להכרה ומתקשר עם משפחתו, אך זקוק להנשמה. אחיו: "מתמקדים בהחלמה, בהמשך יהיו שאלות קשות"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

צפו בסיקור תקרית הירי בכלא רימונים

שיפור חל במצבו של הילאל ביסאן, הסוהר שנפצע באורח קשה מאוד באירוע שבו התבצר האסיר סמואל שיינביין בכלא רימונים בחודש שעבר, עד שנורה למוות. ביסאן, שספג שני כדורים בחזה, התעורר ומתקשר עם בני משפחתו ועם הצוות הרפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא. הוא אף מודע למצבו ולאירוע שעבר. המשימה הבאה היא גמילה מההנשמה המלאכותית, שהוא זקוק לה עדיין. הרופא המטפל בביסאן הביע אופטימיות באשר למצבו, אך ציין כי "עד שלא ינשום בכוחות עצמו, אנחנו לא פותחים את השמפניות".

הילאל ביסאן שנפצע אנוש בתקרית בכלא רימונים ואחיו נספה באסון הכרמל. פברואר 2014. פייסבוק, אתר רשמי
"עד שלא ינשום בכוחות עצמו, לא פותחים את השמפניות". הילאל ביסאן/אתר רשמי, פייסבוק

בתחילת השבוע שב ביסאן להכרה מלאה והחל לתקשר עם הסובבים אותו, על אף שאינו יכול לדבר בשל צינור ההנשמה שבגרונו. "הוא בהכרה מלאה וכל מערכות הגוף שלו מתפקדות, אך הוא עדיין נזקק למכונת הנשמה. עם זאת, יש מקום לאופטימיות", אמר ד"ר גיא לין, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים. "אנחנו מנתקים אותו כל פעם לזמן קצר ומחזירים את המכונה כאשר הוא מתעייף", הסביר. "כל זמן שהוא מונשם מצבו עדיין מוגדר קשה, אך סכנת החיים שבה היה פחתה מאוד. אנחנו מחכים ליום שהוא ייצא מטיפול נמרץ".

על אירוע ההתבצרות בכלא רימונים:
אותר בעלי האקדח ששימש את האסיר בכלא רימונים
מדי סוהר, מחסנית ומפתחות לאגף בתא האסיר שהתבצר
משפחת האסיר: צער ותמיהה על השתלשלות האירועים

משפחתו של הפצוע הילאל ביסאן בביה"ח מאיר, כפר סבא. פברואר 2014. דרור עינב
"הראינו לו תמונות של בנו בן החצי שנה". בני משפחת ביסאן בבית החולים מאיר, לאחר האירוע בכלא רימונים/דרור עינב

סאמר, אחיו של הילאל ביסאן, סיפר: "הוא עדיין טיפה מעורפל בגלל כל ההרדמות שהיו לו, אבל הוא בהכרה. הוא מתקשה לדבר גם בגלל צינור ההנשמה. הדבר הראשון שהוא עשה כשהתעורר היה לשאול על המשפחה. הראינו לו תמונות של בנו בן החצי שנה, אבל את הילד הוא עוד לא ראה. אנחנו מעדיפים שהתינוק לא ייכנס למחלקה לטיפול נמרץ".

באשר לאירוע הירי שבו פצע שיינביין תשעה בני אדם, אמר האח: "אנחנו משתדלים לא לדבר אתו על זה, אנחנו רוצים שהוא קודם כל ירגיש טוב. כרגע אנחנו מתמקדים בהחלמה שלו, אבל בהמשך, כשיבריא, יהיו לנו הרבה שאלות קשות לשאול". לדבריו, "השב"ס צמוד אלינו, והצוות הרפואי כאן במאיר פשוט מלאכים". ג'ילאל, אחיו התאום של הילאל, נספה באוטובוס הסוהרים באסון הכרמל ב-2010.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully