וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 ישראלים שניסו לרכוש נפט מלוב נעצרו בקפריסין

רויטרס

17.3.2014 / 22:42

השניים נעצרו יחד עם אזרח סנגל בחשד שניסו לרכוש נפט ממכלית שיצאה מנמל הנשלט בידי מורדים בלוב ונתפסה על ידי ארה"ב. דווח שהם שוחררו ועזבו את האי. הרשויות בארץ עודכנו

שני ישראלים נעצרו בקפריסין בחשד שניסו לרכוש נפט שהוברח מלוב על האנייה "מורנינג גלורי". 15 במרץ 2014. רויטרס
השלושה נעצרו, אך מאוחר יותר שוחררו. ה"מורנינג גלורי", היום/רויטרס

שני ישראלים נעצרו שלשום (שבת) בקפריסין בחשד שפעלו לרכישת מטען הנפט שעל האנייה "מורנינג גלורי" שהוברחה מלוב ונתפסה אמש על ידי יחידת הקומנדו "אריות הים" של חיל הים האמריקני מול חופי האי האירופי. הם נחקרו יחד עם אזרח סנגל שנעצר יחד איתם, ולפי דיווחים בכלי תקשורת זרים שוחררו ועזבו לישראל. הרשויות בארץ עודכנו על אודות הפרשה.

עוד חדשות מהעולם:
"מחר יהיה חשוד-לרגע חדש": שליח וואלה! במלזיה מדווח
פוטין חתם על צו המכיר בקרים כמדינה ריבונית
מקרה נדיר של הדבקה ב-HIV בין נשים התגלה בארה"ב

המשטרה בעיר לרנקה שבקפריסין תשאלה את השלושה, אך בית הדין סירב להוציא את צו המעצר בעקבות מחסור בהוכחות על נקיטת צעדים "תוקפניים" של השלושה במימיה הטריטוריאליים של קפריסין. לפי אמצעי התקשורת המקומיים, השלושה הגיעו ללרנקה במטוס פרטי ביום שישי, שכרו סירה בלרנקה והגיעו אל האנייה לשם משא ומתן עם צוות האנייה לרכישת הנפט שבמטענה.

"הם דיברו עם מישהו על סיפונו של כלי השיט ואז עזבו. בלרנקה המשטרה עיכבה אותם לתשאול", אמר מקור משטרתי לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, מבין הישראלים והסנגלי, שניים נשאו דרכון דיפלומטי – אחד של סנגל והשני של מדינה במרכז אפריקה.

לוב סובלת ממשבר תקציבי בשל הירידה בייצור הנפט – מעט יותר מ-200 אלף חביות ביום. זאת לעומת 1.4 מיליון חביות בקיץ האחרון, אז החלו מאחות בשדות נפט ובנמלים. הנמל שממנה יצאה ה"מורנינג גלורי", בא-סידר שממערב לבנגזי, נשלט על ידי מורדים המתנגדים לממשלה. חמושים הדורשים אוטונומיה אזורית וחלק מכמויות הנפט הצליחו להעמיס את המכלית, וזו חמקה לכיוון מזרח תחת עינו של חיל הים הלובי. התפתחות זו הייוותה שלב אחרון במשבר שבעקבותיו הדיח הפרלמנט את ראש הממשלה עלי זידאן.

דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר כי ההשתלטות על המכלית אושרה על ידי הנשיא ברק אובמה, ויצאה לפועל לבקשתן של הממשלות בטריפולי ובניקוסיה. איש לא נפגע ולא נעשה שימוש בנשק במהלך הפעולה, שארכה שעתיים. שלושה לובים שהיו על כלי השיט נמצאים בידי החיילים האמריקנים, ואלה מלווים את הכלי במערב לעבר לוב.

בהכנת הידיעה השתתפו עמר ויכסלבאום ויוסי אלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully