וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה נדיר של הדבקה ב-HIV בין נשים התגלה בארה"ב

אחת הנשים הדביקה את השנייה בנגיף הגורם לאיידס, במהלך יחסי מין מסוכנים, שכנראה התקיימו בזמן הווסת. הרשויות ממליצות לנקוט משנה זהירות בכל מגע מיני עם נשאים

אדם נותן דם לבדיקה לגילוי HIV. וושינגטון הבירה, 2012. GettyImages
אדם נותן דם לבדיקה לגילוי HIV בוושינגטון הבירה/GettyImages

הרשויות בארצות הברית מדווחות על מקרה חריג וראשון של הידבקות ב-HIV בין שתי נשים. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC)המסונף למשרד הבריאות, הודיע כי מקרים בהן אישה הנושאת את הנגיף מדביקה את בת זוגתה הם נדירים מאוד, וכי זה המקרה הראשון המאושר בוודאות. המרכז חידד את ההמלצה לנשים לנקוט משנה זהירות בכל מקרה של יחסי מין, ולכל בני הזוג שאחד מהם נושא את הנגיף.

בדיקות גנטיות שערכו שתי הנשים העלו שהנגיף בגופן זהה ב-98%, מה שמצביע כמעט בוודאות כי אחת מהן הדביקה את השנייה. במקרים קודמים, בהם היה חשד שאישה הדביקה את זוגתה בנגיף, לא נערכו בדיקות גנטיות, והנדבקת דיווחה על פעילויות אחרות שעלולות היו לגרום להדבקה, כמו הזרקת סמים, קיום יחסי מין עם גברים נשאים או עירוי דם.

הנגיף התגלה רק בתרומת דם

ההידבקות התרחשה בשנת 2012, כאשר שתי הנשים, בשנות הארבעים לחייהן, התגוררו ביוסטון, טקסס. האישה שנשאה את הנגיף קיבלה טיפול תרופתי בשנים 2010-2009, אולם הפסיקה לקחת את התרופות כשהחלה בזוגיות החדשה. השתיים סיפרו כי הן קיימו יחסי מין גם בזמן הווסת, והשתמשו בצעצועי מין, שגרמו פעמים רבות לפציעה ולדימום נוסף.

האישה שנדבקה הצהירה כי היא לא קיימה יחסי מין עם גברים במשך שישה חודשים לפני שנחשפה לנגיף. בדיקת דם שערכה בחודש מרץ 2012 שללה את הימצאות הנגיף בגופה. עשרה ימים לאחר מכן, היא הלכה לחדר מיון בבית חולים ביוסטון לאחר שלא חשה בטוב, וגם שם שללו את הידבקותה. רק כשנתנה תרומת דם אחרי שבועיים, התגלה הנגיף.

לפני עשרה ימים דיווחו רופאים בקליפורניה כי הצליחו לרפא תינוק בן תשעה חודשים מ-HIV. התינוק נולד כנשא של הנגיף הגורם לאיידס, וככל הנראה נרפאה בשל הטיפולים שקיבל מאז לידתו אם תתקבל הוכחה סופית לממצאים, יהיה זה המקרה השני בתולדות הרפואה שאדם מצליח להירפא מ-HIV. המקרה המתועד הראשון היה לפני שנה בדיוק במדינת מיסיסיפי, אז תינוקת נרפאה מהנגיף הודות לטיפולים שעברה מהשעות הראשונות לחייה ועד לגיל שנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully