וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לוב הודח מתפקידו: "אין אלטרנטיבה"

הפרלמנט הדיח את ראש הממשלה עלי זידאן ברוב קולות בעקבות כישלונו למנוע מקבוצות מורדים לייצא נפט באופן עצמאי. זאת, לאחר שמיכלית נפט של המורדים הצליחה לחמוק מהצי הלובי

ראש ממשלת לוב, עלי זידאן. רויטרס
ראש ממשלת לוב המודח, עלי זידאן/רויטרס

הפרלמנט בלוב הדיח היום (שלישי) ברוב קולות את ראש הממשלה עלי זידאן, על רקע זעם שהופנה כלפי ממשלתו בשל כישלונה, לטענת המתנגדים לה, למנוע מקבוצות מורדים לייצא נפט באופן עצמאי – כך דווח ברשת "אל-ערביה". זידאן הוחלף באופן זמני על ידי שר ההגנה עבדאללה א-ת'יני. דובר הפרלמנט נורי עלי אבו סחמיין מיהר להודיע כי הנציגים יתמכו בראש הממשלה הזמני ולא יערימו עליו מכשולים.

חדשות נוספות מהעולם:
דיווח: מטען חבלה התפוצץ מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר
אלפי טורקים ברחובות: "המדינה הרוצחת תובא לדין"
"חיל האוויר המלזי זיהה בוודאות: המטוס הסתובב לאחור"

על קיום ההצבעה בפרלמנט הוחלט לאחר שכוחות מורדים במזרח המדינה הכריזו כי מיכלית נפט יצאה מנמל בשליטתם, הצליחה לחמוק מכוחות הצי הלובי והגיעה למים בינלאומיים.

כוחות מורדים בנמל ראס לאנוף, לוב, מרץ 2014. רויטרס
מורדים לובים בנמל ראס לאנוף, היום/רויטרס

חבר הפרלמנט, סועד גאנור, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית טרם ההצבעה: "המצב במדינה הפך להיות בלתי מקובל. אפילו חברי הפרלמנט שתמכו בראש הממשלה בעבר מרגישים שאין להם אלטרנטיבה". זידאן, מצדו, האשים את יריביו האיסלאמיסטים בניסיון להדיחו רק על מנת שיוכלו להציב מועמד מטעמם במקומו.

ביקורת קשה הוטחה שוב ושוב בממשלתו של זידאן בשל כישלונה להשיג שליטה על ארגוני המורדים החמושים, שהצליחו להתחמש מאז ההפיכה במדינה בשנת 2011, שהביאה לסיומו של השלטון בן 42 שנים של מועמר קדאפי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות מורדים בנמל ראס לאנוף, לוב, מרץ 2014. רויטרס
מדובר בכלי השיט הראשון שיוצא מהנמל בשליטת המורדים מאז פרץ המרד נגד הרשויות בטריפולי בחודש יולי האחרון/רויטרס

האירוע היום, עם זאת, חצה גבולות חדשים של השפלה לממשלה. המיכלית ששטה עם דגל קוריאה הצפונית הועמסה בנפט בנמל הימי בסידרה, במזרח המדינה. ספינות קרב של הצי הלובי נפרשו באזור על מנת לעצור את המיכלית – אולם ללא הצלחה.

מדובר בכלי השיט הראשון שיוצא מהנמל בשליטת המורדים מאז פרץ המרד נגד הרשויות בטריפולי בחודש יולי האחרון. הממשלה איימה בתגובה אלימה, ואף גורמים מסוימים הזהירו מפני תקיפה אווירית, שתמנע את עזיבת המיכלית הבלתי-חוקית.

  • עוד באותו נושא:
  • לוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully