וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: הוקם צוות משותף עם ירדן לחקירת מות השופט

17.3.2014 / 15:00

במסיבת עיתונאים בבית הנשיא, מסר נשיא המדינה את תנחומיו לעם הירדני על מותו של ראאד זעיתר. הוא הוסיף כי שוחח עם המלך עבדאללה על חשיבות השגת שלום על בסיס שתי מדינות

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס היום (שני) במסיבת עיתונאים בבית הנשיא למותו של השופט הירדני ראאד זעיתר בגשר אלנבי לפני כשבוע, ואמר: "בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע את תנחומיי העמוקים לעם הירדני על מותו של השופט". עוד ציין כי ישראל הסכימה לבקשת הירדנים להקים צוות משותף לישראל וירדן להשלמת החקירה, אשר עבודתו כבר החלה.

פרס הוסיף כי מוקדם יותר היום, ניהל "שיחה חשובה" עם מלך ירדן, עבדאללה השני, במהלכה "ביטאתי בפניו את הצער העמוק על מותו של השופט. בשיחתנו דנו בחשיבות השגת השלום בין ישראל ולפלסטינים, שלום אשר מבוסס על עקרון של שתי מדינות לשני עמים. כמו כן, דנו בדחיפות להביא סוף לשפיכות הדמים במזרח התיכון ולקידום יציבות שגשוג ורווחה עבור כל אזרחי האזור. תקוותה הגדולה של ישראל נשארה שלום ושיתוף פעולה עם שכנינו".

עוד בוואלה! חדשות:
פרס נגד יעלון: "אבו מאזן הוא פרטנר טוב לשלום"
חשד לרצח בתל אביב: בן 40 נדקר בצווארו - במספריים
קרים הכריזה על עצמאות; אוקראינה מגייסת מילואים

נשיא המדינה שמעון פרס בפגישה עם רוז מפנדו, פעילת זכויות אדם וזוכת אות האו"ם להומניטריזם לשנת 2009. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס בפגישתו עם פעילת זכויות האדם רוז מפנדו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים עם ירדן, ולהסכם השלום בין שתי המדינות", אמר פרס, "המלך עבדאללה הוא מנהיג בעל חזון, ותחת הנהגתו ירדן המהווה תפקיד מרכזי בקידום השלום והיציבות במזרח התיכון".

מוקדם יותר היום שב פרס והדגיש את תמיכתו ביו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ובפתרון שתי המדינות. "אנחנו נמצאים כעת בחלק הכי קריטי של המשא ומתן ועלינו לעשות כל שאפשר כדי להבטיח שיימשך", אמר בפגישה שקיים עם רוז מפנדו, פעילת זכויות אדם וזוכת אות האו"ם להומניטריזם לשנת 2009 אשר הגיעה לארץ כחלק ממסעה לקידום השלום ולמיגור האלימות בעולם.

פרס התייחס בדבריו גם לפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ולפגישה שיקיים אובמה עם אבו מאזן, היום בבית הלבן. "לראש הממשלה נתניהו הייתה פגישה טובה עם הנשיא אובמה לפני כמה שבועות, וכעת אנו מחכים לראות מה תוליד פגישתו של אובמה עם אבו מאזן", אמר.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully