וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נגד יעלון: "אבו מאזן הוא פרטנר טוב לשלום"

נשיא המדינה עקץ ככל הנראה את שר הביטחון שהבהיר בסוף השבוע כי לא יהיה שלום בדורו. הוא הביע תמיכה ביו"ר הרשות הפלסטינית ובפתרון שתי המדינות: "שלב קריטי במשא ומתן"

צילום: AIPAC, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בנתניהו קורא לאבו מאזן: "הכר מיד במדינה היהודית"

נשיא המדינה, שמעון פרס, שב והדגיש הבוקר (שני) את תמיכתו ביו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ובפתרון שתי המדינות. "אנחנו נמצאים כעת בחלק הכי קריטי של המשא ומתן ועלינו לעשות כל שאפשר כדי להבטיח שיימשך", אמר פרס בפגישה שקיים עם רוז מפנדו, פעילת זכויות אדם וזוכת אות האו"ם להומניטריזם לשנת 2009 אשר הגיעה לארץ כחלק ממסעה לקידום השלום ולמיגור האלימות בעולם.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
יעלון: אבו מאזן אינו פרטנר להסכם קבע
דיווח: אבו מאזן ידרוש - המשך המו"מ תמורת הקפאה ושחרור ברגותי
אבו מאזן בדרך לארה"ב: "אובמה יאזן המסמך לטובתו"

נשיא המדינה שמעון פרס בפגישה עם רוז מפנדו, פעילת זכויות אדם וזוכת אות האו"ם להומניטריזם לשנת 2009. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס ומפנדו בפגישתם בירושלים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"יש רוב ברור והסכמה על פתרון שתי המדינות לשני עמים", הוסיף פרס. "אנו חייבים להמשיך לעבוד מול הרשות הפלסטינית והנשיא עבאס. אבו מאזן הוא איש של עקרונות, והוא מתנגד לטרור ולאלימות. הוא פרטנר טוב ואני שמח שהממשלה שלנו מנהלת משא ומתן מולו. אי הסכמות הן דבר נורמלי ובדיוק לשם כך נולד המו"מ - בכדי לפתור את המחלוקות. ישנן גם סוגיות עליהן אנו כן מסכימים כמו המלחמה בטרור".

"עלינו לקבל החלטות קריטיות בשבועות הקרובים"

בדבריו יתכן ששלח פרס מסר סמוי לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שהבהיר בסוף השבוע כי אינו רואה באבו מאזן שותף לשלום. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר יעלון כי לא יהיה שלום בדורו. יעלון הסביר כי "אבן מאזן אומר בצורה מאוד ברורה שלעולם לא יכיר במדינת לאום יהודית, והוא רוצה שנכיר במדינה פלסטינית נקייה מיהודים".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות אבו מאזן אחרי מסיבת עיתונאים ברמאללה, מרץ 2013. רויטרס
ייפגשו היום בבית הלבן. אובמה ואבו מאזן/רויטרס

פרס התייחס בדבריו גם לפגישה שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ולפגישה שיקיים אובמה עם אבו מאזן היום בבית הלבן. "לראש הממשלה נתניהו הייתה פגישה טובה עם הנשיא אובמה לפני כמה שבועות, וכעת אנו מחכים לראות מה תוליד פגישתו של אובמה עם אבו מאזן", אמר.

הוא הזכיר גם את העובדה שהזמן שהקצה שר החץ האמריקני, ג'ון קרי, להגעה להסכם הולך ואוזל. "זהו האינטרס של כולנו למצוא דרך להתגבר על הפערים", ציין. "אנו מלאי תקווה אך גם מודאגים מאחר שיש החלטות קריטיות שעלינו לקבל בשבועות הקרובים. אני לא מאמין שאף צד היה מתחיל במו"מ ללא אמונה שנוכל להגיע לשלום ועל כן יש להמשיך בו. משאים ומתנים הם קשים ולעיתים נדמה כי ישנן רק שתי אפשרויות, אבל רוב הזמן יש הרבה יותר. מו"מ זהו תהליך של יצירה. כולנו מחכים לשלום, זוהי משאלת הלב של הישראלים ושל הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully