וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: בכיר בחיזבאללה נהרג בפיגוע בגבול סוריה

17.3.2014 / 3:00

מחבל פוצץ את עצמו יחד עם כלי רכב בנבי עותמאן בצפון המדינה, בנקמה על נפילת העיר יברוד לצבא סוריה. 3 נוספים נהרגו ו-11 נוספים נפצעו. הארגון ג'בהת אל-נוסרה נטל אחריות

בכיר חיזבאללה נהרג בפיצוץ מכונית תופת בלבנון, מרץ 2014. דיילי סטאר הלבנוני,
שרידי מכונית תופת בלבנון/דיילי סטאר הלבנוני

אל-רחמן אל-קאדי, בכיר בארגון חיזבאללה, נהרג אמש (ראשון) בפיגוע התאבדות של מחבל בתוך כלי רכב בעיירה השיעית נבי עותמאן שבצפון לבנון, סמוך לגבול עם סוריה – כך על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים. יחד עם הבכיר נהרגו לפחות עוד שלושה, בהם איש חיזבאללה נוסף, ו-11 נוספים נפצעו.

ארגון ג'בהת אל-נוסרה, שלוחתו של ארגון הטרור העולמי אל-קאעדה בסוריה, לקח אחריות על האירוע. הפיגוע הוא תגובה לנפילתה אתמול של העיר יברוד, המעוז האחרון של המורדים בגבול לבנון-סוריה, לידי כוחות צבא סוריה.

המחבל פוצץ את עצמו בשעה שאנשי ביטחון של חיזבאללה יירטו כלי הרכב וניסו לעצור אותו, כך על פי דיווחים של מקורות ביטחוניים במדינה. ארגון חיזבאללה בלבנון היה בשנה החולפת יעד לכמה ניסיונות פיגוע, בין אם באמצעות מלכוד כלי רכב ובין אם מטרה לשיגור רקטות, בשל תמיכתו בנשיא אסד במלחמת האזרחים בסוריה.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
"אם הטייס הפך לטרוריסט - הסיכוי לעצור אותו אפסי"
מוכר הצ'אי נגד הנסיך בבחירות הגדולות בהיסטוריה
לבנון: "לאזרחים הזכות להתנגד לכיבוש הישראלי"

פיגוע בשכונת ביר חסן. ביירות, לבנון, 19 בפברואר 2014. רויטרס
מכונית בוערת בזירת הפיגוע בביירות, בחודש שעבר/רויטרס

"זוהי תגובה מהירה להתרברבות ולהתפארות של איראן על כיבוש יברוד", נכתב בהודעה מטעם הארגון ג'בהת אל-נוסרה, שאף התחייב כי "ישתיק את לשונם". תגובה זו מתייחסת לחגיגות של תומכי חיזבאללה בלבנון על כיבוש יברוד מוקדם יותר אתמול.

בחודשים האחרונים, יותר מעשרה פיגועים כוונו נגד מוקדי אוכלוסייה שיעיים בלבנון, ובפרט נגד מעוזים של חיזבאללה ואיראן ברובע הדאחייה בביירות. ארגונים סונים, בהם גם ג'בהת א-נוסרה, קיבלו אחריות על מרבית מהפיגועים, ואמרו שמדובר בנקמה על מעורבות חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה.

מרבית ההרוגים בפיגועים הללו היו אזרחים. בחודש שעבר התנצל גדודי עבדאללה עזאם, ארגון טרור החוסה תחת אל-קאעדה, על פיגוע התאבדות כפול בביירות. "אנחנו תמיד מדגישים באוזני המחבלים המתאבדים שלנו כי עליהם להיות זהירים, ולבטל כל מבצע אם הם סבורים שהם עלולים לפגוע באדם שאיננו המטרה", נכתב בהודעת ההתנצלות. מדובר בצעד נדיר, שכן מרבית הקבוצות הסוניות מצדיקות מספר נפגעים גבוה, בתואנה כי "האזרחים הם מגן אנושי" שיגיעו לגן עדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully