וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון טרור סוני: "מתנצלים שרצחנו ילדים בפיגוע"

10.3.2014 / 13:33

גדודי עבדאללה עזאם עשו פיגוע התאבדות כפול בביירות בחודש שעבר, וכעת פרסמו התנצלות חריגה: "תקלה גרמה לטעות. אנו תמיד מבהירים למחבלים שיזהרו מפגיעה במי שאיננו המטרה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

במחווה יוצאת דופן, ארגון טרור הפועל בלבנון פרסם התנצלות על פיגוע התאבדות כפול בביירות. בפיגוע נהרגו בחודש שעבר שמונה בני אדם ונפצעו עשרות עוברי אורח, בהם ילדים מבית יתומים סמוך.

גדודי עבדאללה עזאם, החוסה תחת אל-קאעדה, התנצל על הרג החפים-מפשע, והודיע כי "תקלה טכנית" אירע בזמן הפיצוץ השני במרכז התרבות האיראני בביירות ב-19 בפברואר. הודעה לא פירטה את מהות התקלה, והארגון התעקש כי שני המחבלים שהתפוצצו קיבלו הוראות מדויקות שלא לפגוע באזרחים.

"אנחנו תמיד מדגישים באוזני המחבלים המתאבדים שלנו כי עליהם להיות זהירים, ולבטל כל מבצע אם הם סבורים שהם עלולים לפגוע באדם שאיננו המטרה", נכתב בהודעת ההתנצלות. ההודעה פורסמה בסוף השבוע האחרון, באתרי אינטרנט המזוהים עם אל-קאעדה.

פיגוע בשכונת ביר חסן. ביירות, לבנון, 19 בפברואר 2014. רויטרס
מכונית בוערת בזירת הפיגוע בביירות, בחודש שעבר/רויטרס

בחודשים האחרונים, יותר מעשרה פיגועים כוונו נגד מוקדי אוכלוסייה שיעיים בלבנון, ובפרט נגד מעוזים של חיזבאללה ואיראן ברובע הדאחייה בביירות. ארגונים סונים, בהם ג'בהת א-נוסרה, קיבלו אחריות על מרבית מהפיגועים, ואמרו שמדובר בנקמה על מעורבות חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה.

מרבית ההרוגים בפיגועים הללו היו אזרחים. התנצלות מצד ארגון טרור המזוהה עם אל-קאעדה היא צעד נדיר, שכן מרבית הקבוצות הסוניות מצדיקות מספר נפגעים גבוה, בתואנה כי "האזרחים הם מגן אנושי" שיגיעו לגן עדן.

חדשות נוספות מהעולם
התמונות המדהימות מהחלל: מפחיד כמה שזה אמיתי
עדיין אין זכר למטוס שנעלם: "תעלומה חסרת תקדים"
רופא ביוון תלה שלט "אין כניסה ליהודים" - ונידון למאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully