וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא ביוון תלה שלט "אין כניסה ליהודים" - ונידון למאסר

10.3.2014 / 3:00

בית משפט בסלוניקי גזר 16 חודשי מאסר על תנאי על רופא, שתלה את השלט האנטישמי בפתח משרדו. בחיפוש בביתו נמצאו חומרים המזוהים עם המפלגה הניאו-נאצית היוונית "השחר הזהוב"

מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, אתונה, יוון, 29 במאי 2012. רויטרס
בבית הרופא נמצאו חומרים המזוהים עם המפלגה הניאו-נאצית היוונית "השחר הזהוב". תומכי המפלגה בצעדה באתונה/רויטרס

בית משפט בעיר סלוניקי שבצפון יוון גזר ביום שישי האחרון 16 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על רופא, שהורשע בביצוע מעשה גזעני בגין תליית שלט עם הכיתוב "אין כניסה ליהודים" בכניסה למרפאתו. האיש, קוסטאס קסטניוטיס, בן 57, הורשע גם באחזקה אסורה של כלי נשק. השופטים קבעו כי נוסף על חודשי המאסר על תנאי שנקבעו לו, עליו לשלם קנס בסך 2,500 אירו.

אנטישמיות ברחבי העולם - כתבות נוספות:
קריקטורה אנטישמית בעיתון גרמני: "צוקרברג התמנון"
מאות ספרי "אנה פרנק" הושחתו בספריות בטוקיו
איפה הכי מסוכן? מפת האנטישמיות העולמית

בחיפוש שערכו השוטרים בביתו של קסטניוטיס, שממוקם באחד מפרבריה של סלוניקי, הם מצאו פגיונות עליהם היו מצויירים סמלים נאציים, דגל נאצי וחומרים המזוהים עם המפלגה הניאו-נאצית היוונית "השחר הזהוב". קסטניוטיס, נוירולוג בהכשרתו, הכחיש כי הוא היה זה אשר תלה את השלט – שנכתב בשפה הגרמנית – ואף טען שהוריד אותו ברגע שהבחין בו.

מפלגת "השחר הזהוב", שכאמור חומרים המזוהים עמה נמצאו בביתו של קסטניוטיס, היא תנועה לאומנית קיצונית בראשותו של ניקולאוס מיכלוליאקוס. בבחירות שנערכו ביוון בחודש יוני 2012 נכנסה המפלגה לראשונה בתולדותיה לפרלמנט, כאשר זכתה ל-18 מושבים בו. מיכאלוליאקוס, שהכחיש את קיומם של משרפות ותאי גזים במחנות ההשמדה הנאציים, ולאחר ההישג בבחירות הכריז כי "על הבוגדים להתחיל לפחד", התחייב לכל אורך מערכת הבחירות לפעול לסילוק הזרים והמהגרים מיוון.

בספטמבר 2013, בעקבות רצח ראפר המזוהה עם השמאל על ידי פעיל המפלגה, החלו ביוון הפגנות נגד המפלגה וקריאות להוציאה מחוץ לחוק. המשטרה החלה בחקירה, ועצרה כמה מבכיריה, לרבות מנהיג המפלגה מיכלוליאקוס וארבעה חברי פרלמנט נוספים בחשד לחברות בארגון פשיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully