וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס: זוהה אחד הנוסעים שטס בדרכון מזויף

עוד התברר כי כתם השמן שאותר בים אינו שייך למטוס. בקואלה לומפור סותרים את הפרסום מאתמול, לפיו אותרו שברים מזנב המטוס: "אין כל זכר למטוס, זו תעלומה חסרת תקדים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

המאמצים לאתר את שברי המטוס המלזי שנעלם ביום שבת נכנסו הבוקר (שני) ליומם השלישי, וברשות התעופה בקואלה לומפור מגדירים את המקרה כתעלומה חסרת תקדים. זאת, אחרי שהתברר כי כתם השמן שאותר בים אינו שייך למטוס. חפץ צהוב שנמשה מהמים העלה תקווה כי מדובר בסירת הצלה, אך בהמשך התגלה כי מדובר בחוטי חשמל בלבד, שככל הנראה גם הם אינם קשורים למטוס הבואינג 777.

הרשויות במלזיה זיהו הבוקר (שני) את אחד משני הנוסעים שטס בדרכון גנוב, בטיסה 370 של חברת מלזיה איירליינס, שעליה היו 239 הנוסעים ואנשי הצוות. מדובר באדם שאינו מלזי, אך פרט לכך "שלא מדובר בתושב שיאנג'-גיאנג' בסין", לא נמסרו פרטים נוספים. ממחוז מוסלמי זה, במערב סין, יצאו לפני עשרה ימים 10 מחבלים, שרצחו 28 בני אדם ברכבת במחוז יונאן.

מנהל רשות התעופה האזרחית במלזיה, אזהרודין עבדול רחמן, אמר מוקדם יותר כי "למרבה הצער, עדיין לא מצאנו שום דבר שנראה כמו שבר מהמטוס, ובוודאי שלא את המטוס עצמו". לדבריו, מדובר ב"תעלומה חסרת תקדים".

רחמן סתר בכך את הדיווח הקודם שהגיעו ממלזיה, לפיו אותרו שברים מזנב המטוס ומהחלק הפנימי של אחת הדלתות. לדיווח צורפה תמונה, שבה נראו חלקי פלסטיק לבנים צפים על פני המים. רחמן אמר: "אנחנו מקדישים כל שעה, כל דקה וכל שנייה כדי לאתר את המטוס".


היעלמות טיסה 370 - כותרות אחרונות
צוותי סיור: איתרנו את זנב המטוס המלזי שהתרסק
טייס יפני: "שמעתי מלמולים בקשר מהטיסה שנעלמה"
מסתמן: המטוס שאבד ניסה להסתובב לפני שנעלם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק פלסטיק שאותר אמש במים. במלזיה מתנערים הבוקר מהדיווח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוות חילוץ וויאטנמי משה הבוקר מהמים חפץ צהוב, וקבע כי אין מדובר בסירת הצלה של המטוס המלזי שנעלם ביום שבת. "החפץ זוהה כערימת כבלים חשמליים מכוסים עובש", נמסר. החפץ נשלח לבדיקה כדי לשלול אפשרות שמדובר בחלק מהמטוס.

צוות החקירה הראשי יושב בנמל התעופה בקואלה לומפור, ממנו המריאה הטיסה. מקורות בחקירה אמרו אתמול כי העובדה ששברי המטוס עדיין לא אותרו, מעלה חשש גדול כי הבואינג 777 התפרק בגובה רב באוויר, וכי חלקיו התפזרו ברדיוס גדול במיוחד.

ראש רשות התחבורה במלזיה אמר כי "לא ניתן לשלול אפשרות שהמטוס נחטף". הוא ציין כי חמישה נוסעים שנרשמו לטיסה לא עלו עליה, וכי מזוודותיהם הוסרו מהמטוס לפני ההמראה. שני נוסעים נוספים עלו למטוס באמצעות דרכונים מזויפים. האינטרפול זועם על רשויות ההגירה במלזיה, שלא בדקו מול מאגר הדרכונים הבינלאומי, שבו הופיעו הדרכונים כמזויפים.

מאמצי החיפוש אחר טיסה 370 של מלזיה איירליינס. 10-9 במרץ 2014. AP
זבן מכולת מסדר ערימת עיתונים המסקרים את אסון התעופה, אמש בקואלה לומפור/AP

כלי שיט צבאיים של ארה"ב ושל סין, כולל מסוקים, הצטרפו למאמצי החיפוש. על פי דיווח במלזיה, טייס יפני, שטס בסמוך למטוס המלזי שאבדו עקבותיו, הצליח ליצור קשר עם תא הטייס זמן לא רב לפני שנותק עמו הקשר. לדברי הטייס, הוא שמע "בעיקר מלמול לא מובן", והקשר היה משובש מאוד.

בתוך כך, רבים מקרוביהם של נוסעי הטיסה עדיין ממתינים לבשורות בנמל התעופה בבייג'ינג ובבית המלון בו נערכות מסיבת העיתונאים של חברת התעופה המלזית. החברה הבטיחה כי תעשה מאמצים להטיס את קרובי המשפחה לקואלה לומפור.

(עידכון ראשון: 9:13)

קרובי משפחה של נוסעי טיסה 370 של מלזיה איירליינס ממתינים למידע על יקיריהם. בייג'ינג, 10 במרץ 2014. GettyImages
קרובי המשפחה של הנוסעים ממתינים למידע על יקיריהם, הבוקר בבייג'ינג/GettyImages
מאמצי החיפוש אחר טיסה 370 של מלזיה איירליינס. 10-9 במרץ 2014. AP
מסוק של הצי האמריקני, המשתתף בחיפושים במלזיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully