וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "לאזרחים הזכות להתנגד לכיבוש הישראלי"

15.3.2014 / 13:36

קואליציית חיזבאללה הגיעה להסכמה עם יריביה הסונים לגבי הצהרת מדיניות, שמבהירה כי תפעל "באמצעים הלגיטימיים לשחרור השטחים מידי ישראל". הממשלה עומדת בפני הצבעת אמון

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן

(כוח צה"ל נפגע ממטען בגבול לבנון, אתמול)

ממשלת לבנון אישרה הצהרת מדיניות, לפיה לאזרחי המדינה יש את הזכות להתנגד לכיבוש הישראלי של חוות שבעא או למתקפות מצד המדינה. זאת כפשרה עם ארגון חיזבאללה, שדרש גרסה קיצונית הרבה יותר מזו שהתקבלה בסופו של דבר.

הפשרה בין הממשלה לארגון השיעי הגיעה לאחר שבועות של דיונים וחילוקי דעות, שהביאה את הממשלה לסף פירוק. כעת, עם זאת, דרכו של ראש הממשלה תמאם סלאם להצבעת אמון נסללה. השר לענייני מודיעין, רמזי ג'ריג', אישר כי מרבית השרים הסכימו לניסוח הסופי.

עוד בוואלה! חדשות:
"נראה שחוטף המטוס הוא אדם מיומן שפעל כחלק מתכנית"
בן 61 נהרג בהתרסקות מטוס אולטרה-לייט ליד חדרה
בריטניה: ילד בן 4 עם איי-קיו של אלברט אינשטיין

אנשי חיזבאללה בטקס אזכרה בדרום לבנון, פברואר 2013. GettyImages
"אחריותה של המדינה להבטיח את ריבונותה של לבנון וביטחון תושביה". פעילי חיזבאללה בדרום לבנון/GettyImages

הסכמת הצדדים הושגה שעות בודדות לאחר שצה"ל הודיע כי כוח שריון תקף מוצב חיזבאללה בגזרת הר דב בתגובה להפעלת מטען חבלה באזור. "בשלב הזה אנחנו רואים את חיזבאללה קשור לאירוע הזה", אמר. "בעקבות חשש להידרדרות בגזרה, עדיין נמצאים כוחות מתוגברים באזור", הוסיף הקצין הבכיר. ברשת אל-מנאר של חיזבאללה דווח כי "האויב הישראלי הפציץ חלק מהעיר חלתא שליד חוות שבעא", וכי אחד הפגזים הצית אש בשטח.

גבול ישראל-לבנון נותר שקט לרוב מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, אולם צה"ל עדיין שולט בשלושה אזורים שלבנון טוענת לבעלות עליהם. "בהתבסס על אחריותה של המדינה להבטיח את ריבונותה של לבנון וביטחון תושביה, הממשלה מאשרת את חובה זו ואת מאמציה של המדינה לשחרר את חוות שבעא, גבעות כפר שובא וחלקו הלבנוני של כפר רג'ר, בכל האמצעים הלגיטימיים", נכתב בהצהרה הממשלתית.

בנוסף, ההצהרה "מאשרת את זכותם של אזרחי לבנון להתנגד לכיבוש הישראלי, לפעול נגד מתקפות ולהשיב את השטחים הכבושים". הפשרה שהושגה הצליחה לרצות את הקואליציה בהובלת סיעת חיזבאללה, אשר דרשה הכרה במאבקו של הארגון, כמו גם את יריביה הסונים, שביקשו להדגיש את תפקידה של הממשלה בלחימה ובחימוש לבנון.

הממשלה תעמוד להצבעת אמון בזמן הקרוב, כשנה לאחר שהתבקש סלאם להרכיב קבינט חדש בעקבות התפטרותו של נג'יב מיקאתי. סלאם הביע כעת תקווה כי הממשלה החדשה תוכל להוביל בחירות לנשיאות, לקראת סיום הקדנציה של הנשיא המכהן, מישל סולימן, כמו גם לקדם יוזמות שהושעו בעקבות המבוי הסתום הפוליטי. בראש היוזמות האלה, חיפוש גז ונפט לחופי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully