וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ילד בן 4 עם איי-קיו של אלברט אינשטיין

שרווין סרבי לא צופה בטלוויזיה וקרא כבר מעל 190 ספרים. האהוב עליו - האנציקלופדיה. לאחר שקיבל ציון מקסימלי במבחן האינטליגנציה, הפך לחבר הצעיר ביותר במועדון הגאונים

שרווין סרבי, ילד בריטי "גאון". פייסבוק, צילום מסך
אחד מ-85 ברחבי העולם. סרבי/צילום מסך, פייסבוק

הוא התחיל ללמוד בבית הספר שנתיים מוקדם מהמתוכנן, זוכר את כל טבלת היסודות בעל פה ובגיל ארבע, הוא כבר לומד בבית הספר עם בני שמונה ותשע. שרווין סרבי הבריטי, שחבר במועדון Mensa המפורסם למחוננים כבר מגיל שלוש, הצטרף לאחרונה כחבר הצעיר ביותר של מועדון HELLIQ, שנחשב לאקסקלוסיבי הרבה יותר ומונה 85 חברים בלבד בכל רחבי העולם.

סרבי, שמתגורר בברנסלי, יורקשייר, מתהדר באיי-קיו של 160 - המקסימום שניתן לקבל במבחן, ומקביל לזה של אלברט איינשטיין, סטיבן הוקינג וביל גייטס. הפסיכולוג החינוכי, ד"ר פיטר קונגדון, שבחן את סרבי, סיפר לעיתון הבריטי "דיילי אקספרס" כי על אף שהוא בן ארבע בלבד, גילו המנטלי הוא כשל בן שמונה ותשע. בהתאם לכך, הוא לומד בבית ספר פרטי עם ילדים מקבוצת גיל זו.

עוד בוואלה! חדשות:
תמונות השבוע: פורמולה 1 נגד מטוס קרב. מי ניצח?
הודו: תאומות סיאמיות נולדו עם גוף אחד ו-2 ראשים
שפם ארוך לי: התחפושת של פרס בפגישותיו הסודיות

שרווין סרבי, ילד בריטי "גאון". פייסבוק, צילום מסך
זוכר את כל טבלת היסודות בעל פה. שרווין סרבי בביתו/צילום מסך, פייסבוק

דרישות הקבלה למועדון HELLIQ כוללות תוצאת איי-קיו של בשלוש אלפיות האחוז הגבוהות ביותר באוכלוסיה. "האינטליגנציה של שרווין היא גבוהה במיוחד, הוא מחונן מאוד ואוצר המילים שלו הוא לא מהעולם הזה", אמר ד"ר קונגדון, "כשהוא מדבר איתך אתה רואה שיש לו את הכישורים החברתיים של ילד גדול בהרבה".

שרווין החל לדבר כבר בגיל עשרה חודשים, כשרוב בני גילו רק החלו למלמל הברות חסרות פשר, והחל לומר משפטים כבר בגיל 20 חודשים. "זה מאוד חריג עבור ילד להיות עם אינטליגנציה כזו, הוא השיג את הציונים הגבוהים ביותר במבחנים", הוסיף ד"ר קונגדון, "אני מתמחה בילדים מחוננים, אבל כשבחנתי את שרווין הבנתי שמדובר במשהו מיוחד מאוד".

סרבי הפך לכוכב של ממש בכלי התקשורת בבריטניה, ונראה שהוא נהנה מתשומת הלב. בראיונות שונים אומרת אמו כי בנה הוא ככל הילדים, ובהתאם לגילו אוהב לשחק בצעצועים. עם זאת, הוא אינו צופה בטלוויזיה.

"הוא ילד מאושר ובריא שאוהב לדבר. הוא שואל על כל דבר ואני עושה כמיטב יכולתי לענות לשאלות שלו", סיפרה אימו, "הידע הכללי שלו מדהים בשביל ילד בן ארבע, אני חושבת שזה בגלל השאלות שהוא שואל כל היום. הוא קרא מעל 190 ספרים והאהוב עליו הוא האנציקלופדיה, כי הוא אוהב כל הזמן ללמוד דברים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully