וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפם ארוך לי: התחפושת של פרס בפגישותיו הסודיות

נשיא המדינה שמעון פרס העלה לכבוד חג הפורים תמונה שלו מלפני ארבעה עשורים, כשהיה "מגיע בזהות בדויה לפגישות עם המלך חוסיין בירדן טרם הסכמי השלום"

נשיא המדינה שמעון פרס מחופש במהלך נסיעה לירדן בשנות ה-70. צילום מסך פייסבוק, צילום מסך
פרס והזהויות השונות/צילום מסך, צילום מסך פייסבוק

הרשתות החברתיות התמלאו היום (שישי) בתמונות התחפושות של חג פורים וגם נשיא המדינה שמעון פרס ביקש להשתתף בחגיגה. בסטטוס שלווה בתמונה שהעלה הנשיא בפייסבוק נראה פרס כשהוא מסווה את עצמו לקראת הפגישות החשאיות שקיים בירדן בשנות ה-70 של המאה שעברה עם חוסיין, מלך ירדן.

"לא רק בפורים מתחפשים", כתב פרס בפייסבוק, "זו הייתה התחפושת שלי באמצע שנות השבעים, כשהייתי מגיע בזהות בדויה לפגישות עם המלך חוסיין בירדן טרם הסכמי השלום". הנשיא הוסיף ברכה לחג וביקש מהגולשים בעמוד הרשמי לשתף אותו בתמונות מפורים: "יופיו של הפורים הוא בכישרון ובמקוריות שהוא מוציא מכל אחד מאתנו, בחג שכולו אושר ושמחה. שתפו אותי גם בתחפושת שלכם, בטוח שהיא כנראה יותר טובה משלי. חג שמח ושבת שלום!".

תמונת ארכיון של נשיא המדינה שמעון פרס, שחשף צלם לשכת העיתונות, משה מילנר, בטקס פרישתו. דוברות בית הנשיא
משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס והמלך חוסיין/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות בית הנשיא משה מילנר

בממשלת ישראל ה-17 בראשותו של יצחק רבין, כיהן הנשיא פרס כשר הביטחון והשניים הובילו את השיחות החשאיות עם ירדן. ב-1987 פרס נפגש שוב בחשאי עם המלך חוסיין - הפעם בלונדון, והשניים הגיעו להסכמה על הסכם מסגרת לשיחות שלום, שכונה "הסכם לונדון". הנשיא השתתף בשנת 1994 בטקס חתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully