וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התכנון: לפוצץ את דלת הקוקפיט עם פצצות בנעליים"

האם פרשת היעלמות טיסה MH370 קרובה לקיצה? במשפט של חתנו של אוסמה בן לאדן בניו יורק אמר מקור בשם סאג'יד בדט כי טרוריסטים מלזים תכננו להשתלט על המטוס. "עדותו אמינה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראיות חדשות עשויות לשפוך אור על היעלמות טיסה MH370, שהקשר עמה נותק לפני כשבוע, זמן קצר לאחר שהמריאה מקואלה לומפור, בירת מלזיה, בדרכה לסין. הלילה (ראשון) הגיע חיזוק לטענת בכיר בממשלת מלזיה, לפיה טיסה 370 "נחטפה והוסטה ממסלולה", כאשר העיתון "הטלגרף" הבריטי פרסם את עדותו בבית משפט בניו יורק של מודיע שפעל בשורות ארגון הטרור אל-קאעדה. לטענתו של אותו מודיע, יש בידו מידע על תכנית של ארבעה עד חמישה אזרחים מלזים, אשר תכננו להשתלט על מטוס באמצעות הטמנת פצצה בנעליים.

היעלמות טיסה 370 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בכיר בממשלת מלזיה: "טיסה 370 נחטפה והוסטה ממסלולה"
"נראה שחוטף המטוס הוא אדם מיומן שפעל כחלק מתכנית"
"המטוס המלזי הוטס מחוץ לנתיבו בידי אדם מיומן"
הבית הלבן: "מידע חדש על המטוס המלזי שנעלם"

בדיווח בעיתון הבריטי נכתב כי סאג'יד בדט, מוסלמי יליד בריטניה, סיפר בעדות שמסר במסגרת משפטו של סולימאן אבו גאהיט - חתנו של אוסמה בן לאדן: "נתתי את אחת מנעליי למלזים. אני חושב שהם הגיעו עמה לתא הטייס". לדבריו, באמצעות הפצצה שהוטמנה בנעל, תכננו המחבלים לפרוץ לתא הטייס ולהשתלט על המטוס. בדט הוסיף כי הוא העביר את מטען החבלה למלזים בזמן ששהה במחנה אימונים של אל-קאעדה באפגניסטן. הוא הוסיף כי אחד מהג'יהאדיסטים המלזים היה טייס.

חיפושים אחר מטוס מלזיה איירליינס. 10 במרץ 2014. AP
אחד מהג'יהאדיסטים המלזים היה טייס. החיפושים אחר טיסה 370/AP

מתוקף מעמדו כעד מדינה, לא הגיע בדט לאולם בית המשפט, אלא מסר את עדותו בשיחת וידאו ממקום מחבואו בבריטניה. לטענתו, מי שאחראי לתכנון מזימת הטרור הוא חאליד שייח' מוחמד, אליד שייח' מוחמד, שהיה קצין המבצעים של אל קאעדה בתקופת מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר בארצות הברית. לדברי בדט, שמסר את עדותו בשבוע שעבר, הוא מאמין כי המלזים "היו מוכנים לבצע את המעשה". אחת ההשערות שהועלו בדיווח ב"טלגרף" היא כי המחבלים תכננו לחטוף את המטוס ולפגוע במגדלי הפטרונס בקואלה לומפור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מגדלי הפטרונס בקואלה למפור בירת מלזיה. AP
האם זו הייתה המטרה? 452 המטרים של מגדלי הפטרונס בקואלה למפור/AP

בשנת 2005 נידון בדט ל-13 שנות מאסר בגין חלקו במזימת הטרור של ריצ'רד ריד, אזרח בריטי שהטמין חומר נפץ בנעליו וניסה לפוצץ עצמו במהלך טיסת אמריקן איירליינס ב-2001. בדט העלה טענות דומות בנוגע לקשריו עם אנשי טרור ממלזיה כבר ב-2012. עם זאת, גורם ביטחוני בבריטניה מסר לעיתון כי עדות בדט אמינה. "לוקח זמן רב לתכנן מבצעים כאלה", הסביר הגורם הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully