וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והעיר צהלה ושמחה: מאות אלפים צעדו בחגיגות פורים

ברחבי הארץ נחגגו אירועי חג פורים שכללו תהלוכות ומסיבות רחוב. כמדי שנה, התקיימה בחולון תהלוכת העדלאידע המרכזית, ולקראתה נחסמו רחובות רבים. גם בחברון ובהרצליה צעדו

צילום: עומר מירון, דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

מאות אלפי בני אדם משתתפים הבוקר (ראשון) באירועי חג פורים המתקיימים ברחבי הארץ. הגשם שפקד את ישראל ביום שישי גרם לביטול כמה מאירועי החג, אך מזג האוויר היום נוח ואביבי. בערים רבות יתקיימו תהלוכות עדלאידע כשהמרכזית בהן כמדי שנה - בחולון, וכן מסיבות רחוב.

מאות שוטרים ממשטרת מחוז תל אביב ישתתפו במבצע האבטחה של תהלוכת העדלאידע בחולון. החל מהשעה 06:00 חסמה המשטרה לתנועת כלי רכב כבישים במסלול התהלוכה בעיר. החנייה נאסרה בצדי הדרך שבה יעברו משתתפי העדלאידע החל מהשעה 12:00. הרחובות שנחסמו במרכז חולון: סוקולוב, הנשיאים, ויצמן, אלה, הופמן, קראוזה וחלק מז'בוטינסקי. התנועה הציבורית מופנית משעות הבוקר לכביש 44.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
בת 18 נדרסה למוות על ידי מערבל בטון בפתח תקווה
מרגש: דניאל שנפצע אנושות בפיגוע בבורגס מתחתן
הכיבוש הרוסי מתקדם: היום משאל עם בקרים

עדלאידע בחברון. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
פורים בחברון, היום/נועם מושקוביץ

גם בהרצליה תתקיים השנה תהלוכת עדלאידע, שתעבור במרכז העיר. העירייה והמשטרה חסמו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 9:00 בבוקר את הרחובות סוקולוב ובן גוריון. בראשן לציון צפויה להתקיים מסיבת רחוב גדולה שמארגנת החברה העירונית בכיכר העירייה ובגן המושבה במרכז העיר.

בנוסף, כ-250 מתושבי חברון חגגו את צעדת העדלאידע המסורתית ביישוב היהודי. הצעדה החלה בשכונת תל רומדא ומשם המשיכה לכיוון מערת המכפלה. בניסיון להראות שהציבור בחברון מחובר לכל חלקי העם, התבקשו התושבים להתחפש למגוון רחב של דמויות ממגזרים שונים. בין השאר, התחפשו התושבים והילדים לחיילי צה"ל, לחרדים ולנשות הכותל. למשל, ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), תושבת המקום, התחפשה לפעילת מרצ.

את הצעדה אבטחו שוטרים וחיילי צה"ל, כדי לשמור על ביטחונם של הצועדים ולמנוע חיכוך בין תושבי היישוב לבין האוכלוסייה הפלסטינית במקום. השקט נשמר לאורך רוב הצעדה, מלבד מקרה אחד במסגרתו התפתח עימות קל בין כמה צועדים לבין צוות צילום פלסטיני שצילם את השיירה. המשטרה הרגיעה את הרוחות תוך זמן קצר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

למרות ההסלמה: ילדי הדרום חגגו

על אף ההסלמה בדרום בשבוע שעבר, סירבו ראשי הרשויות, התושבים וכוחות הביטחון לתת ללחימה בין צה"ל לארגוני הטרור ברצועת עזה לשבש לילדי הדרום את אווירת חג הפורים. לאחר שבמהלך הלילה בין חמישי לשישי ארגוני הטרור נמנעו מלשגר רקטות לעבר ישראל, הוחלט לקיים ביום שישי את הלימודים בדרום כסדרם ולא לבטל את חגיגות פורים.

עדלאידע בחולון. מרץ 2014. דרור עינב
חוגגים בחולון, היום/דרור עינב

כלי טיס של חיל האוויר פיטרלו בשמי רצועת עזה ושמרו על השקט היחסי, וגם המשטרה נערכה בהתאם. "פרשנו מאות שוטרים בכל רחבי המחוז הדרומי כדי להעניק לילדי הדרום המדהימים את תחושת הביטחון שיש מי ששומר עליהם", אמר מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי. "בהזדמנות זו, אני רוצה לאחל לכל הילדים המקסימים של תושבי הדרום חג פורים שמח עם הרבה שמחה וצהלה. לא ניתן לאף אחד לפגוע בשמחת החג ביום שבו כל ילדי הדרום מחכים לו כל השנה".

(עדכון ראשון: 10:47)

עדלאידע בחולון. מרץ 2014. דרור עינב
חולון, היום/דרור עינב
עדלאידע בחולון. מרץ 2014. דרור עינב
ידלים מאושרים בעדלאידע בחולון, היום/דרור עינב
עדלאידע בחברון. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
חייל מאבטח את חוגגי העדלאידע בחברון/נועם מושקוביץ
עדלאידע בחברון. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
חברון, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully