וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בגבול: ג'יהאדיסטים בשירות חיזבאללה

14.3.2014 / 22:49

ארגון מורדים סורי אמנם קיבל אחריות להפעלת המטען נגד חיילי צה"ל בהר דב, אך דבר לא קורה בגזרה בלי אישור חיזבאללה. נדמה שהארגון מבקש ליצור "מאזן אימה" חדש מול ישראל

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן

שום דבר לא קורה בגבול ישראל-לבנון ללא אישור של ארגון חיזבאללה. לכן, בצה"ל העריכו אמש (שישי) כי גם אם היה זה ארגון ג'יאהד עולמי ("המדינה האיסלאמית בסוריה ובעיראק", א"ב) שהפעיל את מטען החבלה לעבר כוח צה"ל בהר דב, אז זה נעשה בשליחות חיזבאללה.

מכאן גם ההחלטה של צה"ל להשיב באש לעבר עמדת חיזבאללה במרחב. יצוין כי לא מדובר באירוע בודד בו מעורב הארגון השיעי. לפני תשעה ימים סיכלו כוחות צה"ל בצפון רמת הגולן הנחת מטעני חבלה סמוך לגדר. שני מחבלים נפגעו בתקרית, ובצה"ל הפנו גם אז אצבע מאשימה לעבר חיזבאללה.

השאלה שמרחפת מעל שני האירועים הללו היא מה גורם לחיזבאללה לחמם את הגבול הישראלי, אף שהוא שקוע עד צוואר בלחימה בסוריה מחד, ומתמודד מאידך עם בעיות פוליטיות וביטחוניות קשות בתוך לבנון. אחת הערכות במערכת הביטחון היא שחיזבאללה מייחס לישראל את תקיפת שיירת הנשק בחודש שעבר בגבול סוריה-לבנון, ועוד שורה של פעולות אלימות בתוך לבנון - ולכן הוא מנסה ליצור מאזן אימה חדשה שירתיע את ישראל מלפעול נגד האינטרסים של הארגון.

עוד בנושא
חיזבאללה ממשיך לספוג אבידות קשות במערכה הסורית
תיעוד: חוליית חיזבאללה בניסיון הנחת מטען בגולן
קרי: העברות הנשק לחיזבאללה - איום גובר על ישראל

כרזה של חסן נסראללה מכסה נזקים על בניין שניזוק בפיגוע התאבדות ברובע דאחייה. ביירות, 22 בינואר 2014. AP
כרזה של נסראללה בדאחיה/AP

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאם בפומבי לפני כשבוע בעקבות תקיפת הנשק, והודיע כי נקמה "בוא תבוא". בדבריו, ניתן היה להרגיש את הזעם והעלבון. ארגון חיזבאללה מנסה להתעצם באמצעות נשק אסטרטגי כדי לקזז את היכולות הצבאיות של ישראל, שבזכות המודיעין וחיל האוויר יכולה לסכל את הכוונות שלו.

הממשלה הציבה קו אדום בדבר העברת נשק "שובר שוויון", והתחייבה כי בכל הזדמנות שתדע על העברת נשק מסוג זה לידי חיזבאללה ותוכל לממש תקיפה - היא תפעל לסכל זאת.

בנוסף לכך, נסראללה סוחב על גבו כבר שש שנים את ההבטחה לנקום את מותו של עימאד מורניה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה - שחוסל לפי דיווחים בידי ישראל. גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי הארגון השיעי עדיין מחפש תגובה - מבלי להשאיר חתימה - עקב חשש מתגובה ברוטאלית של ישראל. הפעולה הערב בגזרת הר דב מעידה על הפחד העצום של חיזבאללה מפעולה ישראלית, אך מצד שני את הרצון העז לגבות מחיר. חיזבאללה ימשיך במאמציו להתחמש בנשק שובר איזון וישראל תידרש למצוא דרכים מגוונות לסכל את הכוונות. תגובה חריפה אחת של שני הצדדים עשויה לדרדר את האזור כולו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully