וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חוליית חיזבאללה בניסיון הנחת מטען בגולן

5.3.2014 / 19:18

3 אנשי חיזבאללה, שניסו להניח מטען חבלה בגדר הגבול עם סוריה ברמת הגולן, תועדו על ידי תצפיות צה"ל בעת שהתקרבו לגדר. לוחמי חי"ר ושריון זיהו אותם וירו לעברם

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

דובר צה"ל פרסם היום (רביעי) תיעוד של התקרית שאירעה הבוקר בגבול סוריה, במהלכה מחבלים מארגון חיזבאללה ניסו להניח מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. כוח צה"ל שכלל לוחמי חי"ר ושריון פתח באש לעבר החוליה – וזיהה פגיעה.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: הנשק על הספינה מאיראן היה מסכן את אזרחי ישראל
חמאס על חשיפת ספינת הנשק מאיראן: "בדיחה מטופשת"
לקראת הסכם: זקן נחקרה על הולילנד ביאח"ה

גורם בצה"ל מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי חוליית מניחי המטענים שנפגעה מאש צה"ל פעלה בשליחותו של ארגון הטרור הלבנוני. בתיעוד ניתן להבחין בשלושה בני אדם מתקרבים לעבר הגדר, מן הצד הסורי של הגבול, ומתכופפים סמוך לה.

סיכול פיגוע סמוך לגבול עם סוריה. מרץ 2014. ג'יליס
אזור התקרית סמוך לגבול סוריה, הבוקר/ג'יליס

בשבוע שעבר איים חיזבאללה לנקום על תקיפת שיירת הנשק בגבול סוריה-לבנון המיוחסת על פי פרסומים זרים לישראל. בהודעת הארגון נמסר כי "חיזבאללה יגיב בזמן ובמקום" המתאימים.

ההודעה פורסמה ברשת אל-מנאר, ונכתב בה כי התקיפה מהווה "הפרה בוטה של הריבונות הלבנונית". בעקבות האירוע הבוקר, מפקד פיקוד צפון, אלוף יאיר גולן, הוציא צו שטח צבאי סגור על מרחב הגבול ברמת הגולן. בנוסף, צה"ל הורה לחקלאים ביישובי רמת הגולן שלא לעבד את המטעים הסמוכים לגבול במרחב שבו אירעה התקרית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully