וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם: זקן נחקרה על הולילנד ביאח"ה

זקן מסרה עדות חדשה, על פי ההסכם שחתמו סנגוריה עם הפרקליטות להפיכתה לעדת מדינה. החוקרים יצליבו את גרסתה עם החומרים שנאספו עד כה. זקן הובאה לחקירה ברכב משטרתי סמוי

מערכת וואלה!

ראש לשכתו של אהוד אולמרט לשעבר, שולה זקן, נחקרה היום (רביעי) בפני צוות החקירה המיוחד של היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. על פי ההסכם שחתמו סנגוריה עם הפרקליטות, זקן מסרה עדות חדשה בפרשת הולילנד, עדות שאמורה להיבחן על ידי החוקרים שישקללו את גרסתה החדשה אל מול חומרי החקירה שנאספו עד עתה. רק אז אמורה הפרקליטות להחליט אם היא מתכוונת לחתום על הסכם עדת מדינה עם זקן.

זקן הובאה למתקן המשטרתי לאחר שנפגשה עם החוקרים והוכנסה לרכב משטרתי סמוי, זאת במטרה לחמוק מאנשי התקשורת הנמצאים סמוך למשרדי להב 433 בלוד. חקירתה נמשכה כמה שעות. בתום החקירה עריכו גורמים במשטרה כי בדיקת החומר עשויה להימשך זמן מה, וייתכן אף במשך כמה יממות. קיימת אפשרות לפיה זקן תידרש למסור עדות נוספת. גורם במשטרה העריך כי "האורות במשרדי יאח"ה יישארו דלוקים בלילות הבאים". לפי שעה לא ברור אם בפרטים שמסרה זקן די חומר כדי לאפשר לפרקליטות לחתום איתה על הסכם עד מדינה.



עוד על חקירתה של זקן:
הפרקליטות לזקן: קודם תיחקרי שוב - אחר כך נחתום
פרסום ראשון: זקן הסכימה להעיד - הפרקליטות תכריע
מזרחי: "אם זקן תפתח קופסה שחורה – ללכת איתה"

שולה זקן מגיעה למתן עדות במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי ת"א. דרור עינב
הובאה לחקירה ברכב משטרתי סמוי. זקן/דרור עינב

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט מסר בתגובה: "לכל אורך המשפט עלתה תמונה ברורה אחת ויחידה - אולמרט לא קיבל מעולם שוחד כלשהו, לא משמואל דכנר, ולא מאף אדם אחר - תמונה זו לא תשתנה. הפרקליטות, אשר נמצאת במצוקה קשה, הולכת שבי אחרי אשליות והצהרות שווא שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר. בית המשפט הודיע כי הכרעת הדין בתיק תינתן תוך פחות מחודש. הפרקליטות מבינה היטב, כי משמעות החתימה על הסכם בשלב כה מאוחר, אם יאושר על ידי בית המשפט, היא דחיית ההחלטה בתיק זה בחודשים רבים מאוד. רק פרקליטות החוששת מהחלטת בית המשפט בתיק, יכולה לקדם בשלב שכזה הסכם כה תמוה, שמטרתו האמיתית היא דחיית ההחלטה בזמן רב, והמשך מסע הרדיפה, הלא אנושי ממש, אותו היא מנהלת נגד אולמרט כבר שנים רבות".

במסמך שהעבירה זקן לפרקליטות מפורטים פרטים לגבי התנהלותם של אולמרט ובכירים אחרים במערכת השלטונית. המסמך חושף גם את שיטת ה"מאעכרים" במערכת הציבורית ואת מערכות היחסים לכאורה של אולמרט עם גורמים שונים. זקן מתעקשת לקבל התחייבות להסכם עדת מדינה, כיוון שהיא חוששת שלאחר עדותה במשטרה, הפרקליטות תחזור בה ואז מצבה יהיה רע יותר משהיה לפני שבועיים, בטרם התחיל ההליך. זאת, למרות שהפרקליטות לא תוכל להשתמש נגדה בעתיד במידע שתמסור בחקירתה.

ההערכה המשפטית היא שאם אכן ייחתם ההסכם, יצטרכו בפרקליטות לזמן עשרות עדים חדשים וייתכנו נאשמים נוספים, הן בתיק הולילנד והן בתיקים אחרים שעשויים להיפתח.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully