וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים בצל הרקטות: "ניצחנו את המן - וננצח את הטרור"

ראשי הרשויות והתושבים בדרום מסרבים לתת לרקטות לשבש את החגיגות. מאות שוטרים נפרשו ברחבי האזור ומטוסי צה"ל מפטרלים בשמי רצועת עזה. "נתחפש ונשמח כאילו יש מחר"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

בצל ההסלמה בדרום, ראשי הרשויות, התושבים וכוחות הביטחון מסרבים לתת למתיחות לשבש להם את חג הפורים. לאחר שבמהלך הלילה ארגוני הטרור נמנעו מלשגר רקטות לעבר ישראל, הוחלט לקיים הבוקר (שישי) את הלימודים בדרום כסדרם ולא לבטל את החגיגות.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות:
צה"ל תקף יעדי טרור בעזה; הלימודים בדרום כסדרם
מטוסי חיל האוויר מפטרלים ברצועה: עדכונים שוטפים
הג'יהאד האיסלאמי מכופף את ישראל וחמאס / אבי יששכרוף

כלי טיס של חיל האוויר מפטרלים בשמי רצועת עזה ושומרים על השקט היחסי, וגם המשטרה נערכה בהתאם. "פרשנו מאות שוטרים בכל רחבי המחוז הדרומי כדי להעניק לילדי הדרום המדהימים את תחושת הביטחון שיש מי ששומר עליהם", אמר מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי. "בהזדמנות זו, אני רוצה לאחל לכל הילדים המקסימים של תושבי הדרום חג פורים שמח עם הרבה שמחה וצהלה. לא ניתן לאף אחד לפגוע בשמחת החג ביום שבו כל ילדי הדרום מחכים לו כל השנה".

ילדים חוגגים את פורים בעיר שדרות. דייב בוימוביץ'
ילדי שדרות מחופשים, הבוקר/דייב בוימוביץ'

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', הביע תקווה שהשקט יישמר לאורך כל החג. "חגיגות פורים יתקיימו כמתוכנן ותושבי הדרום יחגגו את החג השמח ביותר בלוח השנה היהודי", אמר. "ניצחנו את המן - וננצח את הטרור". לדבריו, המועצה נמצאת בקשר שוטף עם צה"ל וגורמי החירום. "חשוב לזכור שעל אף ההחלטה להמשיך ולקיים שגרה, על התושבים לגלות ערנות מרבית. כפי שהניסיון מלמד, תמיד לאחר ההכרזה על הפסקות האש, ממשיכים טפטופי הירי".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ילדים חוגגים את פורים בעיר שדרות. דייב בוימוביץ'
ויש גם יין תירוש ברקע/דייב בוימוביץ'

גם התושבים לא נרתעים, ומסרבים לוותר על רוח החג. "חיפשתי היום את ילדיי", סיפרה מיכל טיוטו, תושבת מושב תקומה שבעוטף עזה. "אנחנו לא מפחדים ומשתדלים לא להכניס חרדות לילדים עקב המצב הביטחוני. אנחנו ממשיכים את חגיגות הפורים כסדרן". לדבריה, "שום דבר לא יצליח לשבש לנו את שמחת החג. למזלנו יש לנו 'כיפת ברזל' ואת הקב"ה שמשגיח עלינו מלמעלה, ואנחנו מקווים שיהיה חג שקט, שכל ירי לעבר הדרום ייענה בתגובה ראויה של צה"ל". בעלה, נחמיה, הוסיף כי תושבי עוטף עזה סומכים על כוחות הביטחון שיחזירו את השקט לתושבי הדרום. "אם בשביל תקופה ארוכה של שקט אנחנו ניאלץ לשהות בחדרים המוגנים גם בחג פורים, אז אנחנו נעמוד איתנים ונגבה את צה"ל בכל פעילות שיעשה למען החזרת השקט".

"נקיים את מצוות החג כהלכתה"

"הבוקר נקיים את השגרה ואת חגיגות הפורים שיחוג לצד המן הזומם", הבהיר ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר. "נתחפש ונשמח כאילו יש מחר. חג שמח!". ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, הוסיף: "ילדי חוף אשקלון חוגגים את חג הפורים במלוא הדרו. הילדים מחופשים, בבתי הספר יש פעילויות נפלאות שהוכנו מבעוד מועד ואנו נקיים את מצוות החג כהלכתה בתקווה וציפייה לשקט וביטחון".

הירי גלש אתמול גם לערים הרחוקות יותר מהגבול, אך גם שם מתכוונים לחגוג כרגיל. "בפורים הזה אנחנו מחויבים לשמוח יותר ויש בכוונתנו לעשות זאת", אמר ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני. "לאחר הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, הוחלט לקיים את אירועי פורים במועדם - ויש הרבה כאלה. ביום ראשון נצעד בתהלוכת העדלאידע האינטראקטיבית הראשונה בישראל ונדאג שלילדי אשקלון תהיה שמחה גדולה. אני מזמין את כולם לבוא ולקחת חלק בחגיגות".

ילדים חוגגים את פורים בעיר שדרות. דייב בוימוביץ'
ילד מחופש לצמר גפן מתוק. פורים בשדרות,היום/דייב בוימוביץ'

אמש שב הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מארצות הברית, וכינס הערכת מצב לנוכח ההתפתחויות בדרום. גנץ הגיע לאוגדת עזה על מנת לבחון את היערכות פירוק דרום לאפשרות של הידרדרות והסלמה מול ארגוני הטרור. אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן, ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף מיקי אדלשטיין, הציגו בפניו מודיעין מהשטח, כולל מוכנות לתגובה נקודתית. גנץ תדרך את הכוחות להגביר את הערנות והדריכות והזהיר מכך שארגוני הטרור ינסו לנצל את חגיגות פורים לשיגור רקטות.

גורם צבאי בכיר הדגיש כי צה"ל ישיב אש כשיידרש לכך. "אין כוונה להבליג על שום ירי, אך מצד שני אין שום כוונה להסלים את המצב ברצועת עזה", אמר הגורם. "צה"ל תקף יעדי טרור בהיקף שלא נראה כמותו מאז 'עמוד ענן', ואם הירי יימשך צה"ל ידע להגיב בהתאם ובצורה כואבת".

לפניות לכתבים:
יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

פורים בשדרות 2014, תמונות גולשים. מיכל טיוטו, תמונות גולשים
פורים במושב תקומה שבעוטף עזה/תמונות גולשים, מיכל טיוטו
ילדים חוגגים את פורים בעיר שדרות. דייב בוימוביץ'
שדרות, הבוקר/דייב בוימוביץ'
ילדים חוגגים את פורים בעיר שדרות. דייב בוימוביץ'
שדרות, הבוקר/דייב בוימוביץ'
ילדים חוגגים את פורים בעיר שדרות. דייב בוימוביץ'
שדרות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully