וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פעילי הג'יהאד בתקיפה שהובילה להסלמה

12.3.2014 / 20:36

צה"ל פרסם סרטון המתעד את שיגור הפצמ"רים לעבר כוח צה"ל אתמול. בתקיפת חיל האוויר נהרגו שלושת אנשי החולייה של הג'יהאד האיסלאמי, מה שלדברי הארגון גרר את התגובה היום

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הערב (רביעי) סרטון המתעד את ירי הפצמ"רים לעבר כוח צה"ל על ידי חוליית טרור של הג'יהאד האיסלאמי. בתגובה תקף חיל האוויר את הפעילים, ושלושה נהרגו. הארגון טען כי הירי היום הוא בנקמה על האירוע.

בסך הכל שוגרו היום כ-60 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות ונתיבות. מדובר במתקפה מתוזמנת שנעשתה על ידי כמה חוליות שיגור, והיא העזה ביותר מאז תום מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר 2012. שמונה מהרקטות נפלו בשטחים מיושבים, בין היתר בשדרות, ושלוש נוספות יורטו בעודן באוויר על ידי מערכת "כיפת ברזל". לא דווח על נפגעים. פיקוד העורף הורה לתושבי עוטף עזה להישאר במרחבים מוגנים.

צה"ל הגיב על ירי עשרות הרקטות, ותקף בשעות הערב שתי תשתיות טרור ברצועת עזה באמצעות טנקים, ולאחר מכן חיל האוויר הפציץ 29 יעדים נוספים. הג'יהאד, מצדו, אמר כי במבצע "שבירת השתיקה" ירה יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל.

הסלמה בדרום:
תושבי הדרום מודאגים: "חזרנו לתחושה מ'עמוד ענן'"
נתניהו: "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה"
צה"ל תקף בעזה; הג'יהאד: "פתחנו במבצע 'שבירת שתיקה'"

מטח רקטות שוגר מרצועת עזה לעבר ישובי הדרום. שי מכלוף
מקום נפילת הרקטה בשדרות, היום/שי מכלוף

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', התייחס לאירועים האחרונים ואמר כי "תושבי הדרום עומדים בחזית המאבק. האזעקות והפיצוצים נשמעו כאן בשעה האחרונה. אנו סומכים על ממשלת ישראל ועל צה"ל, שימשיכו לפעול למען ההגנה על יישובי הדרום". הוא הוסיף: "אני מבקש מהתושבים להישמע להוראות פיקוד העורף. הניסיון מלמד שהתגוננות מצילה חיים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ישראל צריכה לפעול צבאית"

יאיר פרג?ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון: "אנו ממשיכים לשמור על שגרה לצד ערנות מוגברת, לאור הירי המסיבי. התושבים מונחים לשמור על הנחיות פיקוד העורף ואנו מקווים לחזור לשקט המיוחל".

רקטות נורו מעזה לישראל. AP
ירי לעבר ישראל/AP

חיים ילין, ראש מועצת אשכול, דרש ממשלת ישראל לפעול בצורה החלטית. "מאז מבצע עמוד ענן חווינו שקט והרגשנו שחיינו מתנהלים בשגרת חיים אמיתית. זו ההסלמה המשמעותית ביותר מאז המבצע. ממשלת ישראל צריכה לפעול מדינית או צבאית כדי שהשקט הזה יחזור", אמר.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הגיב לירי: "אני מצפה מצה"ל שילחם בטרור כאילו אין הסדר מדיני, ובמקביל מצפה ממקבלי ההחלטות לקדם פתרון מדיני כדי לעצור את הטרור. שני הערוצים חשובים והכרחיים - הפגנת נחישות מול הטרור, וכן רגישות ויצירתיות במשא ומתן המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully