וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר ברצועה

סיור צה"ל בדרום רצועת עזה ספג אש מרגמות לאחר שנטען כי חצה את הגבול. הכוח השיב אש, וחיל האוויר תקף את חוליית המשגרים. מוקדם יותר היום התרסק מזל"ט באזור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

פצצות מרגמה נורו הבוקר (שלישי) לעבר כוח צה"ל שסייר בכוחות מתוגברים באזור גדר המערכת ברצועת עזה. גורם צבאי מאוגדת עזה מסר שכפי הנראה חשב כוח של חמאס והג'יהאד האיסלאמי שהסיור של צה"לחצה את קו הגבול בין ישראל לעזה ופתח לעברו באש. הכוח השיב אש לעבר מוקד הירי.

עוד בוואלה! חדשות:
היעלמות המטוס: איראני בן 19 נסע בדרכון מזויף
חוק המשילות עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית
עתירה לבג"ץ: מדוע שולה זקן אינה עדת מדינה?

תקיפה של צה"ל בעזה. מרץ 2014. צילום מסך
רויטרס, צילום מסך
גופתו של אחד ההרוגים מתקיפת חיל האוויר/צילום מסך, צילום מסך רויטרס

זמן קצר לאחר מכן תקף חיל האוויר את חוליית משגרי הפצמ"רים וזיהה פגיעה. ארגון הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי שלושה מאנשיו נהרגו בתקיפה. השלושה, בני 23, 24 ו-33, הם אנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד, ועל פי הודעת הארגון הם "התעמתו עם האויב כדי לעצור פלישה של הכיבוש". לטענת הפלסטינים, כוח צה"ל פעל בצד הפלסטיני של גדר המערכת. על פי הדיווח, השלושה נהרגו סמוך למקום שבו נפל הבוקר מזל"ט של חיל האוויר. ארגון חמאס הודיע כי המזל"ט שנפל מוחזק בידי אנשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תקיפה של צה"ל בעזה. מרץ 2014. צילום מסך
רויטרס, צילום מסך
השלושה נהרגו סמוך למקום שבו נפל הבוקר מזל"ט של חיל האוויר. עזה, היום/צילום מסך, צילום מסך רויטרס

כלי הטיס הבלתי מאויש שנפל הבוקר הוא מזל"ט טקטי מסוג "רוכב שמיים" של חיל האוויר. מפעיל המזל"ט זיהה כי המטוס אינו מגיב לפקודות ומאבד גובה, ובשלב מסוים אבדה השליטה על המזל"ט והוא התרסק אל הקרקע. המידע הועבר למפקד חטיבת הדרום, אך בשל המרחק הרב מהגדר הוחלט כי כוחות צה"ל לא ייכנסו כדי לאסוף את השברים.

גורם הבקיא ביכולות המזל"ט הסביר: "לאדם ממוצע שיאחוז במזל"ט אין יותר מדי מה לעשות אתו, אבל לטכנולוגים הוא נופל כפרי בשל. הם יכולים ללמוד על האמצעי האופטי, על התקשורת, על התצורה האווירודינאמית ועל פרטים נוספים. ניתן להניח שהוא יגיע לידיים עוינות, ומדובר בנזק מודיעיני ומבצעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully