וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים על חוק הגיוס: "לא נשכח ולא נסלח לנתניהו"

12.3.2014 / 17:09

ח"כ ליצמן תקף את אישור החוק שיוביל לגיוס בני הישיבות ואמר: "החרדים מלוכדים למניעת מזימת ממשלת הזדון". ח"כ יוגב מהבית היהודי היה בעד אך הסביר: "הצבעתי בעד בכאב גדול"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

"לא נשכח ולא נסלח לנתניהו", כך אמר היום (רביעי) ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) בתגובה לאישור חוק הגיוס על ידי הכנסת. "זהו יום שחור וכואב למדינת ישראל", הוסיף.

מוקדם יותר היום, בצל החרמת האופוזיציה את ההצבעה, אישרה הכנסת ברוב של 65 מול מתנגד אחד את התיקון ל"חוק שירות הביטחון" שנועד לגייס את בחורי הישיבות. "ממשלת ישראל והעומד בראשה ייזכרו לדיראון עולם על הרמת ידם נגד עולם התורה והפיכת לומדי תורה לעבריינים פליליים, שעשויים להיות מושלכים לכלא בעוון לימוד תורה חלילה. נתניהו אחראי ישירות להפקרת החרדים, ופגיעה במעמדם ובזכויותיהם של בני הישיבות שתורתם אומנותם", אמר ליצמן ששיקף את הזעם בקרב הפוליטיקאים החרדים והציבור החרדי על ההחלטה. לפי החוק, אם האוכלוסייה החרדית לא תעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו, תחול חובת שירות על כלל האוכלוסייה החרדית, שתהיה בין היתר חשופה למאסר.

עוד בנושא
ח"כ שטבון מרד בקואליציה, ועורר זעם: "לא ראוי ובלתי נסבל"
30% מהיהודים בישראל: מאוחר מדי לגייס חרדים
פוגעים בבסיס החשוב של הדמוקרטיה. דעה

ח"כ ישראל אייכלר בכנסת בדיון על חוק המשילות. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"ממשלת ישראל והעומד בראשה ייזכרו לדיראון עולם". ח"כ ליצמן בכנסת, היום/יואב דודקביץ'

ליצמן תקף גם את מפלגת הבית היהודי, שפרט לח"כ יוני שטבון הצביעה כולה בעד החוק. "זוהי חרפה נוראה לרוב נציגי הבית היהודי, השותפים לפשע ההיסטורי שיירשם על שמם, בשל פגיעתם החמורה בלומדי התורה. זאת התורה לא תהא מוחלפת", אמר. "הציבור החרדי מאוחד ומלוכד למניעת מזימת ממשלת הזדון, הפוגעת בדת ישראל ובלומדי התורה. זממת אויבי התורה לא תעלה בידם ובני הישיבות הקדושות לא יתגייסו, וימשיכו לשקוד באוהלה של תורה, ללא חשש מסנקציות כלשהם. נצח ישראל לא ישקר", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"שוויון זה פיקציה"

אלא שהקולות נגד אישור החוק נשמעו גם מבית, ואף מפי מי שעצמו הצביע בעד. "רוב חבריי לסיעת יש עתיד שירתו בתזמורת, בספורט ובתקשורת. לכן נטל אין פה, ושוויון זה פיקציה. הצבעתי בעד החוק באצבע יד שמאל ובכאב גדול", אמר ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, שניצל את הבמה כדי להתכתש גם עם עמיתיו לקואליציה. "למרות מאמצי חברתי איילת שקד להוביל את החוק בהסכמה, בשורה התחתונה הוא הובל בחקיקה כפייתית על ידי "אין עתיד" ולצערי גם בשיתוף פעולה של כביכול מי שמייצג את הבית היהודי".

למרות זאת, ח"כ שטבון היה כאמור היחיד שהצביע נגד החוק. ח"כ יוגב נימק את החלטתו: "הצבעתי בעד משום שהייתה הצבעה סיעתית שכפתה משמעת ומתוך אחריות אני מכבד את חבריי לסיעה ואת הרצון לשמר אחדות בציבור הציוני דתי. החוק כפי שהתקבל פוגע בעצם תכליתו לגיוסם של החרדים לצה"ל ובערכים נוספים היקרים לנו כבית יהודי, ויחייב אותנו בשידוד מערכות פנימי וחיצוני - עד כדי ערעור השותפות עם מפלגת יש עתיד למען עם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל וביטחון מדינת ישראל".

בקואליציה בירכו: "החוק מייצג את העקרונות עליהם נלחמנו"

הודעת הבית היהודי בתגובה לאישור החוק לא מתייחסת לקרע הפנימי, ולדבריו החריפים של ח"כ יוגב. "חוק הגיוס עבר ברוב גדול. מדובר בחוק טוב שמדגיש את החשיבות של שירות בצבא, לימוד תורה ויציאה לעבודה, תוך רגישות לציבור החרדי". בנוסף, יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו), בירך על אישור חוק הגיוס: "גם היום הוכיחה הקואליציה פעם נוספת את לכידותה וכוחה המשותף, כאשר החוק עבר במליאת הכנסת בתמיכת 65 חברי כנסת. זהו שלב נוסף בדרך לסיום הליך החקיקה ההיסטורי אותו אנו עתידים להשלים הלילה". בנוסף, כיוון לוין כבר ל"חוק המריבה" הבא: "אני סמוך ובטוח שנצליח להעביר גם את חוק משאל העם באותה נחישות ובכוחות משותפים".

גם ח"כ עפר שלח, הביע סיפוק על אישור החוק: "החוק שהעברנו היום מביא מתווה ישים ואמיתי שמייצג את העקרונות עליהם נלחמנו. החוק הוא חלק ממתווה שלם, הכולל את קיצור השירות לבנים והתחייבות שלטונית, חסרת תקדים ובחתי ניתנת לביטול, לפעול לגיוס החרדים ולשילובם בחברה ובכלכלה. היום מקיימת יש עתיד עוד הבטחת בחירות לבוחריה", סיכם.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully