וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב ליד עזה לא יקבל הטבות מס - בגלל 20 מטרים

תלמי ביל"ו וזרוע סמוכים זה לזה אך רק אחד מהם יהנה מהטבות בשנת המס הקרובה. תושבי שדות נגב זועמים - רק חצי מישובי המועצה נכללו במפת ההטבות של משרד האוצר. "זו חלמאות"

איש כוחות הביטחון מחזיק שרידי רקטה בשדות ליד קיבוץ נחל עוז, 2008. AP
"במבחן התוצאה, הקריטריונים אחידים - אך לא שוויוניים". איש כוחות הביטחון עם שרידי רקטה סמוך לקיבוץ נחל עוז/AP

כביש שרוחבו לא עולה על 20 מטרים מפריד בין מושב תלמי ביל"ו, שבמועצה האזורית מרחבים, לבין מושב זרוע, שבמועצה האזורית שדות נגב, סמוך לנתיבות ולרצועת עזה. בעוד תושבי תלמי ביל"ו יהנו מהנחות מס החל משנת התקציב הבאה, נותר המושב שבמועצת שדות נגב ללא הטבות.

תושבי המועצה האזורית שדות נגב זועמים, לאחר שהתברר כי שמונה מישובי המועצה נכללים במפת הטבות המס של משרד האוצר, מתוקף היותם ישובים בעוטף עזה שזכאים להנחות במס של כ-20%, בעוד ששמונת הישובים הנותרים נשארו מחוץ למפת ההטבות.

עוד בוואלה! חדשות:
יום ההכרעה הגיע: בחירות חוזרות בבית שמש ונצרת
איראן קופצת על ההזדמנות: "נפתח היחסים עם חמאס"
"סוריה היא המקום המסוכן ביותר בעולם לילדים"

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"הממשלה הייתה צריכה לקבוע כי הפרמטר יהיה מיקום הישובים. זה פשוט אבסורד". שר האוצר יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

הטבות המס ניתנות על ידי משרד האוצר לפי מספר מדדים, בהם "מדד הפריפריאליות", שמתייחס למרחק ממחוז תל אביב והנגישות הפוטנציאלית מערים גדולות, אשכול כלכלי-חברתי, וסמיכות לגדר. ישובים המרוחקים עד שבעה קילומטרים מהגבול זכאים להטבות, אולם חלק מישובי המועצה אינם נכללים בהטבה לעוטף עזה.

לא רחוק משם, שוכנת המועצה האזורית מרחבים. במשרדי הממשלה הוחלט כי תושבי המועצה יקבלו הטבות מס באופן גורף מפאת המרחק הגיאוגרפי הרב מתל אביב ושיקולים סוציו-אקונומיים. בעוד שתי המועצות מדורגות באשכול כלכלי-חברתי זהה, נקבע כי עקב מיקומו של בניין המועצה האזורית מרחבים רחוק יותר ממחוז תל אביב בכעשרה קילומטרים ממבנה מועצת שדות נגב, הראשונה תזכה להטבות ואילו השנייה לא.

"זאת פשוט חלמאות", טען אחד מתושבי המועצה האזורית שדות נגב. "מדובר באותה אוכלוסיה, ורק מרכז המועצה, בניין המועצה, הוא הגורם להחלטה. הממשלה הייתה צריכה לקבוע כי הפרמטר יהיה מיקום הישובים. זה פשוט אבסורד", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

לפני מספר חודשים פנו קבוצה של ראשי רשויות ערביות לבג"ץ בטענה על אפליה במפת הטבות המס. בג"ץ קבע כי יש לפעול לפי חוקים אחידים ושוויוניים למתן הטבות, ושלח את משרד האוצר לשנות את המפה.

משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה אכן קבעו מדדים חדשים להטבות המס, אך נוצר מצב שבו ישובים חזקים בתוך מועצות אזוריות מסוימות מקבלים הטבות מס, בעוד ישובים הזקוקים להטבה בשל מצבם הסוציו-אקונומי אינם מקבלים אותה. כך לדוגמא, בסיס חצרים שבמועצה האזורית מרחבים יהיה זכאי להטבות מס, בעוד מושב מלילות במועצה האזורית שדות נגב נשאר מחוץ למפה.

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, אמר: "החלטת הממשלה נשענת על החלטת בג"ץ שלפיה יש לקבוע קריטריונים אחדים ושיוונים, בין היתר על מנת למנוע מצב שישובים סמוכים שללא הבחנה עניינית ביניהם יופלו לרעה, כך שאחד יקבל הטבות והשני לא. בפועל נקבעו קריטריונים אחידים, אך במבחן התוצאה מתברר כי אינם שיווניים בעליל".

  • עוד באותו נושא:
  • הטבות מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully