וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן קופצת על ההזדמנות: "נפתח היחסים עם חמאס"

איחוד האמירויות הערביות הודיע על הפסקת הסיוע לרצועת עזה, ובכיר בחמאס חשף כי כבר החלה התקרבות בין חמאס והרפובליקה האיסלאמית. המחלוקת בקרב מדינות המפרץ רחוקה מלהיפתר

בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, דורך על דגל ישראל בעצרת לציון 23 שנה להקמת הארגון, דצמבר 2010. AP
"ספינת הנשק היא משחק של הממשלה הישראלית שנועדה להסית נגד איראן וחמאס". א-זהאר בעצרת של הארגון/AP

על רקע הודעת איחוד האמירויות על הפסקת הסיוע לרצועת עזה, מודיע חמאס על חידוש הקשר עם איראן. מחמוד א-זהאר, חבר המשרד המדיני של תנועת החמאס, חשף אתמול (שני) כי החמאס ואיראן החלו בצעדים לפיתוח היחסים ביניהם – כך דווח בסוכנות הידיעות "פארס".

זאת, בעקבות דבריו של יו"ר המג'לס - הפרלמנט האיראני - עלי לאריג'אני, שאמר כי יחסיה של איראן עם תנועת חמאס חזרו לטיבם, וכי איראן תומכת בחמאס מתוך היותה תנועת התקוממות. בנושא ספינת הטילים "קלוז סי", שתוכנה נחשף אתמול במסגרת מסיבת עיתונאים, אמר א-זהאר כי מדובר במשחק של הממשלה הישראלית וכי הדבר נועד להסית נגד איראן וחמאס.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו לצד הנשק: העולם משלה עצמו, מחר איראן תשלח מזוודות גרעין
הרג השופט הירדני: עוינות הרחוב תגבר על האינטרס הביטחוני?
"סוריה היא המקום המסוכן ביותר בעולם לילדים"

נציגי מדינות המפרץ הפרסי בוועידת פסגה של המועצה לשיתוף פעולה במפרץ, 2010. AP
"קטאר לא שינתה את עמדותיה בעניין התמיכה ברצועת עזה". נציגי מדינות המפרץ בוועידה לשיתוף פעולה אזורי/AP

דבריו של א-זאהר נאמרו יממה לאחר שפורסם כי איחוד האמירויות הודיעה על הפסקת בנייתם של כמה שכונות ברצועת עזה, אשר היו אמורות להיבנות כחלק מתכנית סיוע של האיחוד לחמאס ולעזה. ההחלטה של איחוד האמירויות נובעת על רקע המתיחות הקשה בין תנועות האחים המוסלמים ובכלל זה חמאס, לבין חברות הציר הסוני המתון ובהן מנצרים, איחוד האמירויות, סעודיה וירדן.

עם זאת, קטאר הודיעה כי תמשיך בסיוע לעזה ולחמאס. תנועת חמאס דיווחה כי האמיר, השיח' תמים בן חמד אל-ת'אני, הדגיש בפני ראש הממשלה מטעם החמאס, אסמאעיל הניה, כי הנסיכות לא שינתה את עמדותיה בעניין התמיכה ברצועת עזה, למרות הלחצים המופעלים על קטאר להפסיק את תמיכתה בארגון האחים המוסלמים. תנועת החמאס מוסיפה כי במהלך שיחת טלפון בין הנייה ואמיר קטאר, חיזק האחרון את תמיכתו בפלסטין וברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה בלונדון לשחרור עיתונאי אל-ג'זירה שנכלאו במצרים. נובמבר 2013. AP
ערב הסעודית מתכוונת לסגור את משרדי אל ג'זירה בשטחה. שלטי תמיכה בעיתונאים העומדים למשפט במצרים/AP

בשבוע שעבר, ערב הסעודית, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות הודיעו בצעד חסר תקדים על השבת שגריריהן מקטאר, בשל מה שהן כינו "התערבות בענייניהן הפנימיים" מצד דוחא. קטאר נחשבת למממנת העיקרית של "האחים המוסלמים" ושל חמאס, ששתיהן הוצאו מהחוק במצרים.

השבת השגרירים נעשתה חרף התחייבותו של אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, שלא להתערב בנעשה במדינות המפרץ השכנות, בפסגה שנערכה בשנה שעברה בריאד.

הביקורת של ערב הסעודית, בחריין ושל איחוד האמירויות מתייחסת גם לרשת אל ג'זירה, הנמצאת בבעלות משפחת המלוכה בדוחה. הרשת מביעה אהדה בלתי-מסויגת לתנועת "האחים המוסלמים", הנמצאת מחוץ לחוק ברוב מדינות המפרץ, ומוגדרת ארגון טרור במצרים. כמה עיתונאים של הרשת נשפטים בימים אלה בקהיר, בטענה שתמכו בטרור.

בכיר במשפחת המלוכה בריאד הודיע היום כי ערב הסעודית מתכוונת לסגור בימים הקרובים את משרדי אל ג'זירה בשטחה. במקביל, נמסר מפיו כי ריאד תאסור על כל אזרחיה לשתף פעולה עם כלי תקשורת נוספים שבסיסם בקטאר.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully