וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הודיעה: חידשנו את יחסינו עם איראן

10.3.2014 / 18:43

בכיר התנועה, מחמוד א-זהאר, חשף בראיון לסוכנות "פארס" כי החלו צעדים לפיתוח היחסים עם טהראן. דבריו מגיעים על רקע הודעת איחוד האמירויות על הפסקת הסיוע לרצועת עזה

חבר הלשכה המדינית של החמאס, ד"ר מחמוד א-זהאר, מדבר בקהיר, 2009. AP
מפתחים את היחסים עם איראן. א-זהאר/AP

על רקע הודעת איחוד האמירויות על הפסקת הסיוע לרצועת עזה, מודיע היום (שני) חמאס על חידוש הקשר עם איראן. מחמוד א-זהאר, חבר המשרד המדיני של תנועת חמאס, חשף בראיון לסוכנות הידיעות "פארס", כי חמאס ואיראן החלו בצעדים לפיתוח היחסים ביניהם.

הודעה זו מגיעים לאחר התבטאויותיו של יו"ר המג'לס (הפרלמנט) האיראני, עלי לאריג'אני, שאמר כי יחסיה של איראן עם תנועת חמאס שבו למסלולם התקין, וכי איראן תומכת בחמאס מתוקף היותה תנועת התקוממות. א-זאהר התייחס בראיון גם לנושא ספינת הטילים KLOS-C, שתוכנה נחשף היום במהלך מסיבת עיתונאים, ואמר כי מדובר במשחק של הממשלה הישראלית, וכי הדבר נועד להסית נגד איראן וחמאס.

עוד מהנעשה במזרח התיכון:
ארגון טרור סוני: "מתנצלים שרצחנו ילדים בפיגוע"
דוח: הרעבת פליטי ירמוכ - פשע נגד האנושות של אסד
דיווח: חיזבאללה הקים שדה תעופה עם מנהרות סודיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איראן תומכת בחמאס מתוקף היותה תנועת התקוממות. לריג'אני, מימין, עם נשיא איראן רוחאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של א-זאהר נאמרו יממה לאחר שפורסם כי איחוד האמירויות הודיעה על הפסקת בנייתן של כמה שכונות ברצועת עזה, אשר היו אמורות להיבנות כחלק מתכנית סיוע של האיחוד לחמאס ולעזה. ההחלטה של איחוד האמירויות נובעת מהמתיחות הקשה השוררת בין תנועות "האחים המוסלמים", ובכלל זה חמאס, לבין חברות הציר הסוני המתון, ובהן מצרים, איחוד האמירויות, סעודיה וירדן.

בניגוד לעמדה שהשמיעה איחוד האמירויות, קטאר הודיעה כי היא מצדה תמשיך בסיוע לעזה ולחמאס. תנועת חמאס דיווחה כי אמיר קטאר, השיח' תמים בן חמד אל-ת'אני, הדגיש בפני ראש הממשלה מטעם החמאס, אסמאעיל הניה, שקטאר לא שינתה את עמדותיה בעניין התמיכה ברצועת עזה. זאת, למרות הלחצים המופעלים על קטאר להפסיק את תמיכתה ב"האחים המוסלמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נציגי מדינות המפרץ הפרסי בוועידת פסגה של המועצה לשיתוף פעולה במפרץ, 2010. AP
ביקורת על רשת "אל-ג'זירה". נציגי מדינות המפרץ בוועידה בריאד, ב-2010/AP

ערב הסעודית, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות הודיעו בשבוע שעבר - בצעד חסר תקדים - על השבת שגריריהן מקטאר, בשל מה שהן כינו "התערבות בענייניהן הפנימיים" מצד דוחא. השבת השגרירים נעשתה חרף התחייבותו של אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, שלא להתערב בנעשה במדינות המפרץ השכנות, בפסגה שנערכה בשנה שעברה בריאד.

הביקורת של ערב הסעודית, בחריין ואיחוד האמירויות מתייחסת גם לרשת "אל-ג'זירה", הנמצאת בבעלות משפחת המלוכה בדוחא. הרשת מביעה אהדה בלתי-מסויגת ל"אחים המוסלמים", הנמצאת מחוץ לחוק ברוב מדינות המפרץ, ומוגדרת ארגון טרור במצרים. כמה עיתונאים של הרשת נשפטים בימים אלה בקהיר, בטענה שתמכו בטרור. בכיר במשפחת המלוכה בריאד הודיע היום כי ערב הסעודית מתכוונת לסגור בימים הקרובים את משרדי "אל-ג'זירה" הנמצאים בשטחה. במקביל, נמסר מפיו כי ריאד תאסור על כל אזרחיה סעודיה לשתף פעולה עם כלי תקשורת נוספים שבסיסם בקטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully