וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר במפרץ: 3 מדינות השיבו את שגריריהן מקטאר

סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות זועמות על "ההתערבות בענייניהן הפנימיים" מצד קטאר, התומכת בחמאס ו"באחים המוסלמים". שתי התנועות הוצאו מהחוק במדינות רבות לאחרונה

נציגי מדינות המפרץ הפרסי בוועידת פסגה של המועצה לשיתוף פעולה במפרץ, 2010. AP
נציגי מדינות המפרץ בוועידה בריאד, ב-2010/AP

בצעד חסר תקדים, ערב הסעודית, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות הודיעו על השבת שגריריהן מקטר, בשל מה שהן כינו "התערבות בענייניהן הפנימיים" מצד דוחה. קטאר נחשבת למממנת העיקרית של "האחים המוסלמים" ושל חמאס, ששתיהן הוצאו מהחוק במצרים.

שלוש מדינות המפרץ החליטו היום (רביעי) על המהלך הדרמטי, בעקבות מפגש "סוער", שנערך אמש בין שרי החוץ של שש המדינות החברות ב"מועצה לשיתוף פעולה בין מדינות המפרץ" בבירת ערב הסעודית, ריאד.

"ביצענו מאמצים נרחבים על מנת להגיע להסכמה עם קטאר על דרך משותפת, שתבטיח אי-התערבות, ישירה או עקיפה, בענייניה הפנימיים של כל חברות המועצה", מסרו שלוש המדינות בהצהרה משותפת. קטאר הביעה "צער ותדהמה" מהמהלך, אך אמרה שלא תפעל בצורה דומה ולא תחזיר את שגריריה בתגובה מאותן המדינות.

עוד חדשות מהעולם
תיעוד: שליח וואלה! עם הכוח הרוסי שהשתלט על יחידות נ"מ
שדרנית התעמולה מאסה בפוטין: "לא אגן על מלחמה"
מצרים מוציאה את חמאס מהחוק וסוגרת את משרדי התנועה

הביקורת של ערב הסעודית, בחריין ושל איחוד האמירויות מתייחסת גם לרשת אל ג'זירה, הנמצאת בבעלות משפחת המלוכה בדוחה. הרשת מביעה אהדה בלתי-מסויגת לתנועת "האחים המוסלמים", הנמצאת מחוץ לחוק ברוב מדינות המפרץ, ומוגדרת ארגון טרור במצרים. כמה עיתונאים של הרשת נשפטים בימים אלה בקהיר, בטענה שתמכו בטרור.

השבת השגרירים נעשתה חרף התחייבותו של אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, שלא להתערב בנעשה במדינות המפרץ השכנות, בפסגה שנערכה בשנה שעברה בריאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully