וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מוציאה את חמאס מהחוק וסוגרת את משרדי התנועה

4.3.2014 / 11:16

ברקע פיגועי הטרור בסיני, בית משפט בקהיר אסר על פעילות התנועה מרצועת עזה. לאחרונה הוגדרו "האחים המוסלמים" כארגון טרור. חמאס: "הפסיקה פוגעת במאבק הפלסטיני"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט במצרים הוציא את תנועת חמאס מחוץ לחוק. זאת, במסגרת המאבק המתמשך של כוחות הביטחון המצריים בממשל ברצועת עזה, בתופעת ההברחות ובפיגועי הטרור בחצי האי סיני. דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר כי "ההחלטה פוגעת במצרים ובעמדתה כלפי המאבק הפלסטיני", אמר.

הפסיקה התקבלה הבוקר (שלישי) במסגרת עתירה שהגישו קבוצה של עורכי דין מצריים בשנה שעברה. לטענתם, חמאס פועל כארגון טרור במצרים. בית המשפט בקהיר קיבל את העתירה, והורה לאסור על כל פעילות התנועה במצרים, ולסגור את כל משרדי התנועה במדינה.

בסוף חודש דצמבר, העריך ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, כי מצרים לא תכריז על אנשיו כחברי ארגון טרור. במסיבת עיתונאים שכינס בעזה, דחה הנייה את הקריאה להתנער מ"האחים המוסלמים", והדגיש את חשיבות "הקשר בין חמאס למצרים". הניה הדגיש כי "חמאס אינו מתערב בעניינה הפנימיים של מצרים", אך הוסיף כי מצרים אינה יכולה בלעדינו ואנו לא יכולים בלעדיה. יש קשרים היסטוריים, גאוגרפיים וביטחוניים שאסור לפגוע בהם".

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה. מאי, 2012. רויטרס
ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה/רויטרס

אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי בחודש יולי 2013, הרשויות במצרים פעלו לריסוק תנועת "האחים המוסלמים", ובהמשך הוציאו אותה מהחוק והגדירו אותה ארגון טרור. בעקבות שורת הפיגועים בסיני ובלב מצרים, שכמה מהם קושרו לאנשי חמאס, מצרים טענה כי "האחים המוסלמים" שיתפו פעולה עם התנועה מעזה, כדי לתכנן פעולות רצחניות נגד אזרחי המדינה.

השלטון הצבאי הזמני, בראשות שר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי, פועל בעוצמה נגד מנהרות ההברחה ברצועת עזה, ופוגע אנושות בכלכלתה. מצרים הרסה עד כה 1,200 מנהרות באזור רפיח, המשמשות להעברת מזון, מכוניות וכלי נשק.

המצוקה הכלכלית של תושבי הרצועה מוסיפה ללחץ על הנהגת חמאס, שאיבד במצרים את בני הברית החשובים ביותר שלו. בכירי הארגון אינם מורשים לחלוף במעבר רפיח, שממילא סגור ברוב הימים. אחרי שאספקת הדלק וחומרי הבניין ממצרים פסקה, הארגון נאלץ לייבא מישראל עוד ועוד סחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully