וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מבהירה לקהיר: "לא נתנער מהאחים המוסלמים"

31.12.2013 / 18:17

אחרי שהתנועה הוגדרה ארגון טרור במצרים, איסמעיל הניה הבהיר שלא יוותר על עקרונותיו ולא יזנח אותה. מנגד, הדגיש: "מצרים לא יכולה בלעדינו ואנו לא יכולים בלעדיה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, מעריך שמצרים לא תכריז על אנשיו כחברי ארגון טרור. במסיבת עיתונאים שכינס הערב (שלישי) בעזה, הוא אמר כי הוא דוחה את הקריאה מצד פתח להתנער מ"האחים המוסלמים". מנגד, הוא הדגיש את חשיבות הקשר בין חמאס למצרים, והזהיר כי הארגון והמדינה קשורים בקשר הדוק.

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה. מאי, 2012. רויטרס
מלחמת החורמה של מצרים בחמאס לוכדת את הנהגת הארגון ברצועה. איסמעיל הניה/רויטרס

התנועה האיסלמאיסטית של הנשיא המודח, מוחמד מורסי, הוגדרה בשבוע שעבר ארגון טרור, אחרי שאנשיה הואשמו בפיגוע קטלני בעיר מנסורה. באשר להגדרת חמאס כארגון טרור, שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עותמאן, אמר כי "רק הם יקבעו את גורלם".

הניה אמר הערב כי "איש, לא משנה מיהו ומהי השפעתו, לא יוכל להפציר בפלגי ההתנגדות הפלסטיניים לזנוח את האידאולוגיה ולהתנער מההיסטוריה שלהם". התביעה בקהיר טוענת כי "האחים המוסלמים" קשרו קשר עם ארגוני טרור ברצועת עזה, כדי לעשות פיגועים בחצי האי סיני ובדלתה של קהיר. בקהיר גם מאשימים את הנשיא המודח מורסי ואת עמיתיו, בקשר עם חמאס וחיזבאללה "כדי לרקום מזימות טרור" במדינות ערב אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מנהרת הברחה מתחת לרפיח, בגבול בין עזה לחצי האי סיני. מצרים, יולי 2013. רויטרס
הניתוק הכלכלי של העזתים מגביר את הלחץ על הניה. מנהרת הברחה מתחת לרפיח/רויטרס

מאז שהודח מורסי בחודש יולי השנה, ואחרי הוצאתה מהחוק של תנועת "האחים המוסלמים", גבר המתח בין חמאס לממשל הצבאי בקהיר. בשבוע שעבר הודיע צבא מצרים כי סיכל פיגוע של חמאס, שנועד לפגוע בכוחות הביטחון בסיני.

הניה הדגיש כי "חמאס אינו מתערב בעניינה הפנימיים של מצרים", אך הוסיף כי מצרים אינה יכולה בלעדינו ואנו לא יכולים בלעדיה. יש קשרים היסטוריים, גאוגרפיים וביטחוניים שאסור לפגוע בהם".

בחודשים האחרונים, פועלת קהיר לאטימת מנהרות ההברחה באזור רפיח, במקביל ללחץ שהיא מפעילה על "האחים המוסלמים". המצוקה הכלכלית של תושבי הרצועה מוסיפה ללחץ על הנהגת חמאס, שאיבד את בני הברית החשובים ביותר שלו. בכירי הארגון אינם מורשים לחלוף במעבר רפיח, שממילא סגור ברוב הימים; אספקת הדלק וחומרי הבניין ממצרים פסקה, והארגון נאלץ לייבא מישראל עוד ועוד סחורות.

לקריאה נוספת
מצרים: סיכלנו פיגוע של חמאס נגד כוחות הביטחון
ההכרזה על "האחים" כארגון טרור: פוליטיקה בכיעורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully