וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפקט פירון": מה כל כך הצחיק את ח"כ קריב?

במהלך דיון על חוק המשילות במליאת הכנסת החלה חברת הכנסת לצחוק ללא שליטה. יתר הנוכחים החלו לצחוק יחד איתה. "מחלה של יש עתיד", טען פייגלין, בהתייחס למקרה של שר החינוך

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

כנראה שמרתון 72 השעות במהלכו מביאה הקואליציה את שלושת החוקים החדשים ומעוררי המחלוקת לאישור, הדיר שינה מעיניהם של כמה אנשים, ביניהם חברת הכנסת יפעת קריב שלא הצליחה להפסיק לצחוק בנאומה היום (שני) במליאה. במהלך נאומה שהיה חלק מדיון משולב על "חוק המשילות" היא הקריאה קטע מרב-המכר "מי הזיז את הגבינה שלי", ספר מודעות עצמית שמטרתו להדריך את קוראיו כיצד להסתגל לשינויים, ואולי כך, גם לזכות באושר. בכך רמזה, ככל הנראה, להחרמת האופוזיציה את הדיונים. עבור האופוזיציה הנאום שלה היה נראה הרבה פחות מצחיק.

עוד בנושא "חוקי המריבה":
מול ספסלים ריקים: הקואליציה מעבירה את חבילת החוקים
מה עומד מאחורי העלאת אחוז החסימה?
ברוב דחוק: "חוק המשילות" אושר בוועדת החוקה

"ארבעת הגיבורים שאני רוצה לספר לכם עליהם חיו לפני זמן רב בארץ רחוקה", התחילה קריב לקרוא מדף שהיה מונח לפניה. "הם התרוצצו במבוך וחיפשו אחר גבינה שתזיז אותם ותגרום להם אושר", היא המשיכה. "לעכברונים רחרחן ורצרצן היה המוח הפשוט של המכרסמים" - בשלב זה החלה קריב לצחוק והביטה לעבר הקהל הדליל, חבריה לסיעה שישבו מולה, רות קלדרון, בועז טופורובסקי ורינה פרנקל – שהגיבו בצחוק. קריב נעה במבוכה במקומה ופנתה לסגן יו"ר הכנסת, משה פייגלין ממפלגת הליכוד, שניהל את הישיבה ואמרה: "דקה, אדוני היושב ראש, החיוך שלך...", הוא, בתגובה, הציע לה כוס מים ואמר: "אני רגיל, זה לא המקרה הראשון שלי כאן. הייתי פה בתפקיד גם אצלו, זה משהו ב... מחלה של יש עתיד כנראה".

שי פירון לא לבד: יפעת קריב התפוצצה מצחוק במליאה. ערוץ הכנסת
השוותה את האופוזיציה לעכברים? ח"כ קריב. היום, במליאה/ערוץ הכנסת

בכך התכוון פייגלין לנאומו של שי פירון בכנסת בחודש יוני האחרון, שתחת תנאים דומים של דיונים ארוכים באולם המליאה אודות הצעת חוק שנועדה למנוע החדרת חפצים לכלא, החל להתפקע מצחוק. חברי כנסת אחרים שנכחו במליאה, בהם משה גפני מיהדות התורה, ממש לא עזרו לשר והמשיכו בפרובוקציות, שגרמו לפרץ הצחוק להימשך. במשך דקות ארוכות לא הצליח שר החינוך להקריא את נוסח הצעת החוק, עד שנשבר וביקש משר הרווחה, מאיר כהן, שיחליף אותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מה הצחיק את שי פירון?. ערוץ הכנסת
גם לו זה קרה. פירון/ערוץ הכנסת

בניגוד לפירון, קריב לא ויתרה לעצמה והמשיכה להקריא את הסיפור תוך כדי שהיא מתפוצצת מצחוק. לבסוף הצליחה להירגע, ורגע לפני שירדה מהדוכן אמרה: "אנחנו נמשיך מחר. תודה רבה", וצחקה כל הדרך אל אולם המליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully