וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בטקס האזכרה לבני משפחת פוגל: "נמשיך לבנות"

9.3.2014 / 21:00

טקס האזכרה לחמשת בני המשפחה שנדקרו התקיים תחת גשם כבד בהתנחלות איתמר. באירוע נכחו חברי כנסת ושרים, ביניהם שר הכלכלה שהבטיח: "לא יעקר אף יישוב יהודי ביהודה ושומרון"

צלם: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

במלאות שלוש שנים להירצחם של חמשת בני משפחת פוגל, אודי שהיה בן 36 במותו, רות בת 35, יואב בן 11, אלעד בן 4, והדס בת שלושה חודשים, התקיים היום (ראשון) תחת ממטרי גשם, טקס האזכרה בבית הכנסת בהתנחלות איתמר. באירוע השתתפו בני משפחתם של הנרצחים ואישי ציבור, ביניהם שרי ממשלה. קרובי משפחת פוגל ישבו בקדמת האולם שגאה על גדותיו, ובין הדוברים היו אבות הקורבנות, הרב חיים פוגל, אביו של אודי והרב יהודה בן ישי, אביה של רות.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ממפלגת הבית היהודי, נאם: "אנחנו עומדים ביום השנה של הקדושים פוגל, השם יקום דמם, פעם שלישית, ובכל פעם שאנו באים יורדים גשמים. זה בזכותכם ובזכותם. שלא נצטרך לקורבנות כאלה כדי שירדו גשמים. אנחנו נמצאים בעיצומם של ימים כמעט נוראים בעניין של אחדות העם".

עוד בוואלה! חדשות:
האופוזיציה החליטה: נחרים הדיונים בכנסת על חוקי המריבה
תכולת הספינה האיראנית: 40 רקטות ו-400 אלף כדורים
תכנית נתניהו: התנחלויות בפלסטין - בריבונות ישראל

"נמצאת כאן איילת שקד שמובילה את חוק הערבות ההדדית שבטעות נקרא שוויון בנטל ועשינו ועשתה איילת ככל יכולתנו כדי להוביל לאחדות בעם", הוסיף השר אריאל. "יחד שבטי ישראל שבטים, אבל ביחד - לא מתוך שנאה, מתוך כבוד הדדי, מתוך הכרת ערך התורה והארץ. הרב אודי ומשפחתו, בן ישי ופוגל, הם אלה שמחברים את כולם. ישיבות ההסדר הם הספרא והסייפא. הלוואי ונגיע לבניין בית המקדש וציון המלא", אמר.

אזכרה במלאת שלוש שנים לבני משפחת פוגל באיתמר, מרץ 2014. דרור עינב
"הצבעתי בממשלה נגד שחרור מחבלים ומה שראיתי לנגד עיני הם בני משפחת פוגל". שר התחבורה ישראל כ"ץ באזכרה, היום/דרור עינב

"אני עומד מעל הבמה הזו, בבית כנסת על שם הקדושים ואומר - לא יעקר יישוב יהודי אחד ביהודה ושומרון. אזרחי ישראל יהיו אך ורק בריבונות ישראלית מלאה. מערבה לירדן ועד הים תהיה מדינה אחת בלבד, והיא מדינת ישראל. צריך לומר גם את הדברים הבאים אנו בונים בכל ארץ ישראל ואנו בונים ביהודה ושומרון ואנו נמשיך לבנות בכל מקום", חתם אריאל.

שר הכלכלה ויו"ר מפלגתו של אריאל נפתלי בנט קרא בנאומו: "אנחנו היום ממשיכים לבנות בכל פינה של ארץ ישראל ביתר שאת. אנחנו לא מפסיקים לבנות. אבל מתבהר יום אחרי יום, שהמערכה היא על שורש העניין של זכות הקיום. גם מתוכנו יש שאומרים כיבוש, ואנו אומרים: עם לא יכול להיות כובש בארצו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אזכרה במלאת שלוש שנים לבני משפחת פוגל באיתמר, מרץ 2014. דרור עינב
"אזרחי ישראל יהיו אך ורק בריבונות ישראלית מלאה". קהל בטקס האזכרה באיתמר, היום/דרור עינב

במהלך טקס האזכרה קרא ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה לשרי הממשלה לאפשר עונש מוות למחבלים: "לאור שחרור המחבלים, אפשר להתפלץ שעוד מספר שנים אותה חיה יכולה להשתחרר. צריך לדרוש עונש מוות. זה דבר טבעי ואנושי ומתבקש. אנשים שמגיעים לשפלות כזו, לרצוח תינוקות ומשפחה בערב שבת אחת - דינם הוא מוות. אסור לרוצח כזה להשתחרר."

בחודש דצמבר האחרון יצאה לפועל הפעימה השלישית בעסקת חילופי השבויים, במסגרתה שוחררו 26 מחבלים. שחרורם עורר מחאה גדולה בקרב משפחותיהם של קורבנות הטרור ובקרב חברי הכנסת מהימין.

בני משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע באיתמר, מרץ 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
"שלא נצטרך לקורבנות כאלה כדי שירדו גשמים". בני משפחת פוגל שנרצחו/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

שר התחבורה ישראל כ"ץ הצטרף למחאה נגד שחרור מחבלים. "גם בשנה שעברה הייתי כאן וגם אז ירד גשם. הגשם הוא גם גשם של ברכה וגם גשם של דמעות. אנשים כאלה ראויים לגזר דין אחד גזר דין מוות. אסור שישתחררו לעולם. אני הצבעתי בממשלה נגד שחרור מחבלים ומה שראיתי לנגד עיני הם בני משפחת פוגל. אני אמשיך להצביע נגד כל הצעה שכוללת שחרור מחבלים. אסור לתת להם פרס. הרוצחים לא מרתיעים אותנו ואנחנו נמשיך לחזק את ההתיישבות במדינת ישראל", אמר. בנוגע לאפשרות של פינוי מתנחלים מביתם, אמר: "אני משוכנע שאף יישוב ואף יהודי לא יפונה מביתו בארץ ישראל. אני לא רואה שום הסדר ואני משוכנע שבשום תנאי לא יעקרו בתים ולא יפונו יישובים בארץ ישראל וגם לא ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully