וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בירושלים: "שחרור מחבלים - פשיטת רגל מוסרית"

28.12.2013 / 20:24

פעילים מארגון נפגעי הטרור ובני משפחות שכולות הפגינו מול בית ראש הממשלה בבירה נגד שחרור האסירים שיתבצע ביום שני. יו"ר "אלמגור": "אסור לתת לארגוני הטרור את הרוצחים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק
הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, הערב/נועם מושקוביץ

ערב הפעימה השלישית של שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת תהליך השלום, מחו הערב (שבת) פעילי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ובני משפחות שכולות מול בית ראש הממשלה בירושלים. המשתתפים הקרינו על מסך ענק חמישה סרטים שהופקו במיוחד לצורך האירוע, בהם פנו חמש משפחות שכולות לראש הממשלה בבקשה לעצור את שחרור רוצחי יקיריהן.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
השר פרי: "בנייה בגלל השחרור - פגיעה במשפחות השכולות"
שגריר האיחוד לוואלה!: נאשים את ישראל בכישלון המו”מ
גורמים בירושלים: קרי הציע - פולארד תמורת שחרור ערבים-ישראלים

שחרור האסירים מתוכנן לצאת לפועל ביום שני, והוא יכלול הפעם קבוצה של כ-25 אסירים פלסטינים ותיקים, שכלואים בישראל עוד מלפני הסכמי אוסלו. כמו בשתי הפעימות הקודמות של השחרור, האסירים צפויים להשתחרר בשעות הלילה, בניסיון לצמצם את החגיגה התקשורתית סביב השחרור. הרשימה הרשמית של האסירים שישוחררו טרם פורסמה.

הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
המשפחות השכולות נשאו את תמונות יקיריהן/נועם מושקוביץ

יו"ר "אלמגור", מאיר אינדור, הביע תקווה כי ראש הממשלה ייענה לבקשת המשפחות דרך הסרטונים. "עד עכשיו, הוא סירב להיפגש. הוציאו אותנו ממשוואת האינטרסים", אמר. "שחרור המחבלים מסמל פשיטת רגל מוסרית של הצדק והמוסר. נתניהו, איפה המוסר? בראש הממשלה עומד אדם שעשה קריירה פוליטית מכתיבת ספרים נגד שחרור רוצחים והוא משחרר אותם עכשיו".

"נמאס לי להרגיש זרה בארצי"

לדבריו, ישראל משחררת את האסירים בלחץ אמריקני. "ג'ון קרי מגיע ומכתיב לנו ערכים שהוא בעצמו לא היה מעז לומר בארצו", ציין. "אוי לאותה בושה שבה חבורת שרים יושבת ומחליטה לתת לארגוני הטרור את הרוצחים. למה אתם שולחים את חיילינו בלילות לסכן את נפשם כדי לעצור את הרוצחים? מה למד הצעיר הפלסטיני שדקר את החייל באוטובוס בעפולה? צריך לעצור את שחרור הרוצחים. תתביישו".

מול בית ראש הממשלה יושבות כבר חמישה ימים שלוש משפחות שכולות. "זה התחיל ממחאה אישית שלי", סיפרה אורטל תמם, שדודה, משה תמם, נחטף ונרצח בעת שירותו הצבאי. "דוד שלי נחטף ונרצח על ידי ערבים ישראלים, אבל המחאה היא משותפת להרבה מאזרחי ישראל. נמאס לי להרגיש זרה בארצי. אישי ציבור שאמורים לייצג אותי לא עושים זאת. אני יודעת שיש מי שמשמיע את קולו וזה כל מה שאנחנו יכולים לעשות".

הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
המפגינים קוראים לראש הממשלה לעצור את שחרור האסירים/נועם מושקוביץ

היא הביעה צער על כך שחברי הממשלה מסרבים להיפגש איתה ועם יתר בני המשפחות השכולות. "באנו עד הכניסה לביתו של ראש הממשלה וקרוב מזה", אמרה. "כנראה שלא נוכל לעשות יותר מכיוון שבקשות חוזרות ונשנות מראש הממשלה והשרים להיפגש איתנו לא יצאו לפועל. אנחנו רוצים להעביר מסר ברור - המדינה משנה את פניה. אנחנו זועקים ונמשיך להיות כאן והעובדה שכל פעם אנשים באים לתמוך בנו מחממת את הלב".

"הנכדה שלי חולמת בלילה על אבא שלה"

רבקה לבנת, גיסתה של השרה לימור לבנת ואימו של בן יוסף לבנת שנרצח בקבר יוסף על ידי שוטרים פלסטינים לפני כשנתיים וחצי, אמרה באירוע: "בימים אלה מתנהל המשפט של רוצחי בני. במהלך המשפט ראיתי את אימו של אחד הרוצחים. היא עשתה לו שלום מחבק כזה, תנועה של אמא. בשבילה הוא גיבור. נער בן 19. ערבי, רוצח והיא עושה לו כזו תנועה ואני אומרת לעצמי ריבונו של עולם אני לא יכולה לעשות שלום כזה לבן שלי. לי יש נכדה בת שלוש שאבא שלה נרצח כשהייתה בת חצי שנה והיא אומרת לאמא שלה ממש לפני חודשיים 'אבא שלי שיחק איתי, הוא ירד מהשמיים ושיחק איתי'. זה מה שיש לי. יש לי נכדה שהיא חולמת בלילה על אבא שלה שיורד מהשמיים לשחק איתה ולאמא הזו יש בן חי ונושם. זה לעומת זה. שני סיפורים אמיתיים מהלב".

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים/נועם מושקוביץ
הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully