וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שדקר את גדי ויכמן בבאר שבע הורשע ברצח

עדן אוחיון בן ה-20 הורשע ברצח של ויכמן בחודש מאי 2012 בפארק ציבורי בבאר שבע, אחרי שזה ביקש מחבורת נערים שינמיכו את קולם. בית המשפט גזר על אוחיון מאסר עולם

צילום: יניר יגנה, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (ראשון) את עדן אוחיון בן ה-20 ברצח של גדי ויכמן לפני כשנתיים בעיר. לאחר ההרשעה, גזרו השופטים עונש מאסר עולם על אוחיון ותשלום של 200 אלף שקלים כפיצוי למשפחתו של ויכמן. מיד עם הקראת פסק הדין התפרצו בני משפחתו של אוחיון לעבר השופטים: "אתם מושחתים, התקשורת שפטה אותו". בני המשפחה החלו להתפרע מחוץ לאולם וקטטה פרצה בין בני המשפחה ובין המאבטחים. השופטים נאלצו לצאת מהאולם בטרם סיימו להקריא את פסק הדין.

מכתב האישום עולה כי באחד מלילות שישי בחודש מאי 2012 ישב אוחיון עם ארבעה מחבריו בפארק הסמוך לביתו של ויכמן ובני משפחתו בבאר שבע. מיכל, אשתו של גדי, ביקשה מאוחיון לשמור על השקט ובתגובה זה קילל אותה. כששב ויכמן לביתו, הוא ירד לפארק הציבורי שבו שהו אוחיון וחבריו ונגח בפניו של אוחיון. בתגובה, שלף אוחיון סכין ודקר את ויכמן, וזה מת מפצעיו אחרי זמן קצר. אוחיון וחבריו נמלטו מהמקום ורק אחרי ימים אחדים שבהם ניהלה המשטרה חקירה, הודה אוחיון במעשה וטען להגנה עצמית.

"הנאשם הוא זה שיצא אל 'הקרב' בריצה לכיוונו של המנוח כדי להתעמת עמו כשסכין עמו", נכתב בהכרעת הדין על שאלת ההגנה העצמית. "ברור, שכמו שבני החבורה האחרת בחרו להתרחק מהמקום כששמעו שהמנוח יורד למטה, גם הנאשם יכול היה לעשות כן. אלא, שהנאשם 'עשה דווקא', כמו שחברו העיד, והחליט להישאר דווקא כדי להתעמת עם המנוח. הנאשם, במקום לסגת מהמקום, לסגת מהעימות – יצא למפגש עם המנוח מצויד בסכין; פעל מתוך חימה וכעס; ובהחלט לא פעל מתוך הגנה עצמית".

עוד על פרשת הרצח:
אלמנת גדי ויכמן סיירה עם השופטים בזירת הרצח
הנאשם ברצח גדי ויכמן הודה כי דקר; משפחתו התפרעה
אלמנת גדי ויכמן בהקראת האישום: "הפצע נפתח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויכמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתה התלבטות אם להגיש כתב אישום על רצח או הריגה אבל לאחר חוות הדעת הפתולוגית לא היה ספק כי מדובר בתיק רצח", אמרה התובעת אליזבת ברנר אברהם מפרקליטות מחוז דרום. "לתקשורת לא הייתה השפעה על תיק זה", הוסיפה.

עו"ד אלי כהן, סנגורו של אוחיון, אמר: "בית המשפט טעה טעות חמורה. מדובר בעובדות שאין עליהן מחלוקת - המנוח קפץ מעל חומה גדולה ונגח בפניו של אוחיון. בית המשפט לא ראה במקרה זה קינטור וקבע כי אוחיון היה צריך לברוח מהמקום. אני לא מכיר הרשעה ברצח שאדם בא לתקוף אחר ולא ברח. בכוונתנו להגיש ערעור לעליון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עדן אוחיון הורשע ברצח גדי ויכמן, בית המשפט המחוזי באר שבע. מרץ 2014. דודו גרינשפן, מערכת וואלה! NEWS
השופטים גזרו עליו מאסר עולם. אוחיון, היום בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, דודו גרינשפן

במהלך הדיונים יצאו השופטים לפני כשנה לסיור בשכונה שבה נרצח ויכמן, בליווי אלמנתו, מיכל. היא אמרה לוואלה! חדשות כי אוחיון התייחס לשחזור האירועים בזירת הרצח "כמו טיול". היא סיפרה כי בעדותו בבית המשפט אוחיון לא התנצל על מעשיו. סנגורו של הצעיר, עו"ד אלי כהן, חזר על גרסתו של אוחיון שלפיה הוא דקר את ויכמן מתוך הגנה עצמית.

בני משפחתו של ויכמן העלו טענות קשות על התנהלות המשטרה באירוע, בין היתר שהשוטרים שטענו כי נענו לקריאתה במוקד 100 לא הגיעו למקום. בעקבות תחקיר פנימי שנערך במשטרה, הושעתה מתפקידה שוטרת הסיור שטענה כי סיירה בשכונת נווה זאב בבאר שבע בליל הרצח, בשל החשד כי שיקרה, וכלל לא סיירה במקום. לנוכח ממצאים המעלים חשד לעבירות פליליות בתפקודה, הוחלט במשטרה על ההשעיה, שהעלתה בעיה של אמינות קשה בדיווחים שלה ושל הפקח העירוני שנלווה אליה. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הודה באחריות המשטרה בנושא: "אין לי טענות על הדברים שאמרו האזרחים על המשטרה בעקבות האירוע בבאר שבע. זהו אירוע קריטי שמשפיע על תחושת הביטחון של הציבור", אמר המפכ"ל כמה שבועות לאחר הרצח. "זה היה אירוע נורא, שבו גילינו שהשוטרת דיווחה דיווח שיקרי, זו תקלה של המשטרה", הוסיף.

לפניות לכתב: yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully