וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו כתמי דלק ליד מקום היעלמות המטוס המלזי

8.3.2014 / 16:18

שני כתמי השמן נמצאו בים סמוך לווייטנאם, ומעלים חשש כבד לשלום 239 הנוסעים במלזיה איירליינס שטסו הלילה מהבירה קואלה לומפור לעבר סין. "תפילותינו עם הנוסעים"

רויטרס

מטוסי חיל האוויר של וייטנאם איתרו היום (שבת) שני כתמי דלק בים, עשרה ו-15 קילומטרים דרומית למדינה, במהלך החיפושים אחר המטוס של חברת "מלזיה איירליינס", שנעלם לפנות בוקר בדרכו לסין. עם זאת, אין כל אינדיקציה כי שני הכתמים קשורים בהכרח למטוס עמו אבד הקשר, ובו היו 239 נוסעים מ-14 מדינות שונות – בין היתר גם שני פעוטות ו-12 אנשי צוות. המטוס המריא הלילה מבירת מלזיה קואלה לומפור לכיוון לבייג'ינג בירת סין. מספר הטיסה: MH370.

הקשר עם המטוס מסוג בואינג 777 של חברת התעופה הלאומית של מלזיה אבד לפנות בוקר. על פי אחמד ג'אהורי יחיאה, מנכ"ל מלזיה איירליינס, לא נתקבלו אותות מצוקה מהמטוס, דבר המעיד כי היעלמות המטוס היא תוצאה של אירוע פתאומי וקטסטרופלי.

בשדה התעופה בבייג'ין, ביקשו הרשויות מקרובי משפחה וחברים של הנוסעים בטיסה כי יתאספו בבית מלון סמוך ויחכו למידע נוסף. "הם רוצים שנלך לבית מלון, זה לא יכול להיות סימן טוב", התייפחה בבכי קרובת משפחה של אחד מנוסעי המטוס בדרכה לשם.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
מלזיה: זוג שהרעיב למוות את המשרתת - יוצא להורג
ארדואן: אבחן להוציא את פייסבוק ויוטיוב מחוץ לחוק
המטעמים הסיניים מפיצים זיהום נדיר בניו יורק

קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014. רויטרס
קרובי משפחה של הנוסעים בטיסה עמה אבד הקשר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשעתיים לאחר ההמראה מגדל הפיקוח בהו צ'י מין, וייטנאם, איבד קשר עם המטוס בעת שטס מעל שמי המדינה. אדמירל בצי הווייטנאמי, נגו ון פט, העריך כי ייתכן שהמטוס התרסק במים הטריטוריאליים של מלזיה, לפי המהירות בה טס והמיקום האחרון בו נראה. עם זאת, שר התחבורה המלזי סירב לאשר את דבר ההתרסקות במסיבת עיתונאים שכינס בבירה. "אנחנו לא יודעים מה קרה למטוס, זה מוקדם מדי להעריך", אמר הבוקר. "מוקדם מדי להגיד אם יש שברים או ניצולים". סין שלחה לים סין הדרומי שתי ספינות סיוע במטרה לעזור בחיפושים אחר המטוס.

מוקדם יותר טען אדמירל נגו ון פט כי המטוס התרסק בים במרחק של כ-250 קילומטרים דרומית-מערבית מחופי האי טו צ'י הוויטנאמי. "נכון לרגע זה, אין ספינות מהצי הווייטנאמי באזור, כך שביקשנו מסירות באי פו קווק להתכונן לחילוץ", אמר.

על פי הדיווחים, במטוס היו נוסעים עם 14 אזרחויות שונות. רוב הנוסעים הם סינים, 153 במספר, וכן 38 מלזים, 12 אינדונזים, שבעה אוסטרלים, ארבעה אמריקנים, שלושה צרפתים, שני אוקראינים, קנדים וניו-זילנדים, ואיטלקי, הולנדי, אוסטרי וטאייוואני.

כאמור, בנוסף ל-227 הנוסעים, היו על המטוס גם 12 אנשי צוות. "מחשבותינו ותפילותינו עם הנוסעים, חברי הצוות ובני משפחותיהם", אמר מנכ"ל החברה בטרם התקבל הדיווח על התרסקות המטוס. הוא הוסיף כי "הצוות שלנו יוצר קשר כרגע עם קרובי משפחותיהם של הנוסעים במטוס. החברה מתמקדת בעבודה עם הגורמים והרשויות. נספק להם תמיכה מלאה". החברה הודיעה שמטוסיה ימשיכו לפעול כרגיל.

"החדשות האלו מדאיגות אותנו מאוד", אמר שר החוץ הסיני, וואנג יי מוקדם יותר הלילה. "אנחנו מקווים שכל אחד מהנוסעים בטוח, ועושים כל שביכולתנו כדי לקבל מידע נוסף". חברת התעופה המלזית הוסיפה על הדיווחים כי אנשיה "עובדים בשעה זו עם הרשויות על מנת שאלו יפעילו את צוותי החיפוש וההצלה שלהם, במטרה לאתר את המטוס".

מנכ"ל חברת התעופה "מלזיה איירליינס", אחמד ג'אהורי יחיאה, במסיבת עיתונאים בקואלה לומפור בעקבות היעלמות מטוס, 8 במרץ 2014. AP
"תפילותינו עם הנוסעים". אחמד ג'אהורי יחיאה, מנכ"ל מלזיה איירליינס/AP
קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014. רויטרס
עוקבים בדאגה. קרובי משפחה של הנוסעים בשדה התעופה בבייג'יינג', היום/רויטרס

מטוס בואינג, על דגמיו השונים, נחשב בטוח ביותר לטיסה. בשני העשורים האחרונים הוא נכנס לשירות בחברות רבות בעולם, בין היתר גם באל-על הישראלית. מלזיה איירליינס מפעילה 15 מטוסים מדגם 777-200ER, ונחשבת לאחת מחברות התעופה הגדולות באסיה עם 37 אלף נוסעים מדי יום ל-80 יעדים ברחבי העולם.

בקיץ האחרון התרסק בסן פרנסיסקו בואינג 777 שהמריא מסיאול והתנגש במסלול הנחיתה בנמל התעופה של סן פרנסיסקו. זו הייתה התאונה הראשונה של המטוס הפופולרי מתוצרת בואינג, מאז שנכנס לשירות בשנת 1995.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully