וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

נתניהו התייחס לראשונה בחיוב לאפשרות פינוי מתנחלים, חשש לגורל מטוס מלזי ובו 239 נוסעים, ספינת הנשק האיראנית עגנה באילת ושר הבריאות לשעבר ויקטור שם טוב הלך לעולמו

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מיכאל ברגמן

ספינת הנשק האיראנית בנמל אילת; החלה פריקת המכולות

ארבעה ימים לאחר שלוחמי חיל הים השתלטו על הספינה KLOS-C בלב ים ומצאו על סיפונה טילים שהיו מיועדים להגיע מאיראן לרצועת עזה, הגיעה אחר הצהריים (שבת) הספינה לנמל אילת. סמוך לשעה 16:30 עגנו בנמל הדרומי ספינות הטילים "אח"י חץ" ו"אח"י חנית". זמן קצר לאחר מכן עגנה ספינת הנשק, אותה השיטו מאז ההשתלטות קציני חיל הים. אנשי חיל הים החלו בשעות הערב המוקדמות בפריקת 150 המכולות שבבטן האניה. הגעתה של הספינה למים הטריטוריאליים של ישראל הייתה בהתאם ללוחות הזמנים שמסר מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, לאגף המבצעים במטה הכללי.

"אנשי ההנדסה יבצעו בידוק על בטן האוניה, ולאחר מכן יועמדו המכולות שורות-שורות ברחבי הנמל. לאחר בדיקת כלל המכולות, צוות האוניה יועלה חזרה לספינה, ואין כוונה לעכב אותם יתר על המידה, אלא לשחרר אותם לדרכם בתום הבידוק", אמר גורם צבאי. הוא הוסיף כי הצבא יקיים תדרוך מרכזי על לכידת האוניה ביום שני בשעה 17:00.

היחידה לסילוק פצצות של חיל ההנדסה נערכה משעות הצהריים לקראת תחילת עבודות הפריקה של המכולות מספינת הנשק האיראנית, ולשובם של לוחמי הסטי"לים ושייטת 13. קצין מחיל ההנדסה אמר: "מתחם הנמל מוגדר שטח סטרילי. לא לוקחים סיכונים מיותרים. אין לאף אחד באמת מושג מה מסתתר בתוך בטן האוניה ובמכולות". גם יחידת עוקץ וכלבי חבלה הגיעו לאילת כדי לסייע בבדיקות ספינת הסוחר

נתניהו: "ברור שחלק מהתנחלויות לא יהיו בהסדר"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש בראיונות לכלי תקשורת בישראל כי "הצורך לפנות התנחלויות כחלק מהסכם שלום עתידי הוא מובן מאליו". נתניהו, שהתראיין במהלך ביקורו בוושינגטון, אמר: "ברור שחלק מהתנחלויות לא יהיו בהסדר, זה ברור, כל אחד מבין את זה, אני אדאג שזה המצומצם ביותר – במידת האפשר, אם נגיע לשם. אני לא אפקיר אף אחד".

בעבר היה נראה כי מבחינת נתניהו, התסריט האופטימלי הוא הסכם שלום מדורג, כאשר שלבי היישום הסופיים שלו יתרחשו רק במשמרת של ראש הממשלה הבא, ואילו כעת הוא מתבטא כמי שמוכן לאפשרות להגיע להסכם מלא כבר בקדנציה הנוכחית. "יהיו כאן ויתורים הדדיים, אם יהיה הסכם, אני מוכן להתקדם אני מוכן גם להגיע לסוף הסכסוך הזה – חייב להיות סוף לסכסוך", אמר לערוץ 2.

נתניהו חזר על אותם קווים אדומים שאינו מוכן לחצות; בראיון שנתן לערוץ 10 התייחס לדרישת ישראל לקבל הכרה מהפלסטינים כמדינה יהודית. לטענתו, על המדינה הפלסטינית שתקום "להכיר במדינת היהודים כמו שהיא מבקשת מאיתנו להכיר במדינת הפלסטינים. הדברים האלה צריכים להיות ברורים ואני לא מסתיר את הדברים".

חשש: מטוס בואינג עם 239 נוסעים התרסק בלב ים

חשש לאסון תעופה כבד: אבד הקשר עם מטוס מסוג בואינג 777 של חברת "מלזיה איירליינס" ובו 239 נוסעים מ-14 מדינות שונות. על המטוס, שהמריא הלילה (שבת) מבירת מלזיה קואלה לומפור לכיוון לבייג'ינג בירת סין, היו גם שני פעוטות ו-12 אנשי צוות. מספר הטיסה: MH370.

כשעתיים לאחר ההמראה מגדל הפיקוח בהו צ'י מין, וייטנאם, איבד קשר עם המטוס בעת שטס מעל שמי המדינה. אדמירל בצי הוייטנאמי, נגו ון פט, העריך כי ייתכן שהמטוס התרסק במים הטריטוריאליים של מלזיה, לפי המהירות בה טס והמיקום האחרון בו נראה. עם זאת, שר התחבורה המלזי סירב לאשר את דבר ההתרסקות במסיבת עיתונאים שכינס בבירה. "אנחנו לא יודעים מה קרה למטוס, זה מוקדם מדי להעריך", אמר הבוקר. "מוקדם מדי להגיד אם יש שברים או ניצולים". סין שלחה לים סין הדרומי שתי ספינות סיוע במטרה לעזור בחיפושים אחר המטוס.

אחמד ג'אהורי יחיאה, מנכ"ל מלזיה איירליינס, אמר כי לא נתקבלו אותות מצוקה מהמטוס, דבר המעיד כי היעלמות המטוס היא תוצאה של אירוע פתאומי וקטסטרופלי. "מחשבותינו ותפילותינו עם הנוסעים, חברי הצוות ובני משפחותיהם", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שני הרוגים בתאונה בנגב, פצוע נמלט

שני הרוגים ושני פצועים בתאונת דרכים קשה שאירעה בכביש 60, ממזרח למעבר מיתר שבדרום הר חברון. אחד מהמעורבים בתאונה, גבר בן 25, נפצע באורח אנוש כשהוא סובל מפגיעת חזה ומונשם, ולאחר מכן מת מפצעיו. אדם נוסף בן 18, נפצע באורח בינוני וסובל מפגיעה בגפיו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום התאונה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים ופינו אותם לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

חובשי מד"א היימן אבו-קרן ואמיר אבו-סיאם שהגיעו למקום דיווחו: "ראינו שלושה כלי רכב שמעורבים בתאונה, אחד היה מעוך לחלוטין ובתוכו נלכדו נוסע שישב ליד הנהג כשהוא מחוסר הכרה ללא נשימה ודופק, ונוסע שישב מאחוריו, כשהוא בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים. מחוץ לרכב שכב צעיר בשנות העשרים מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית".

לטענת החובשים, ברכב נוסף שהיה מעורב בתאונה היה פצוע קל שנחבל בידו. "לאחר שחולץ מהרכב, הפרמדיקים קבעו את מותו של הנוסע שישב לצד הנהג, ופינינו את הפצועים לבית חולים", מסרו.

השר לשעבר ויקטור שם טוב הלך לעולמו בגיל 99

השר לשעבר ויקטור שם טוב הלך לעולמו לפנות בוקר (שבת) בגיל 99. שם טוב שימש כשר הבריאות בממשלתה של גולדה מאיר ובזו הראשונה של יצחק רבין. הוא היה מזכ"ל מפ"ם (מפלגת הפועלים המאוחדת), יקיר העיר ירושלים ומראשי העלייה הבולגרית. שם טוב הותיר אחריו את רעייתו, גרטי שם טוב, שני ילדים - פרופ' איריס פרוש והעיתונאי שמוליק שם טוב - וארבעה נכדים. טרם נמסרו פרטים על מועד הלווייתו.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ התייחס למותו של שם טוב ואמר: "ויקטור שם טוב היה אחד מהאנשים שנאבקו למען שיוויון הזדמנויות, סייע למנהיגים צעירים מהפריפריה והיה עבורם סמל למאבק על צדק חברתי ושלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully