וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עתר לבג"ץ נגד הריסת מבנים במאחז - וזומן לחקירה"

7.3.2014 / 3:40

שגיא קייזלר הגיש עתירה להוצאת צו עיכוב להריסת מבנים בחוות גלעד שבשומרון. בשבוע שעבר זומן לחקירה, לטענתו בשל עצם הגשת העתירה. המשטרה: "הוא נחקר על בנייה בלתי חוקית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יעלה על הדעת שהמשטרה תנסה להרתיע יהודים מלעתור לבג"ץ?". מאחז חוות גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשמונה חודשים הגישו כמה תושבי המאחז חוות גלעד שבשומרון, יחד עם מזכירות היישוב, עתירה לבג"ץ לשם הוצאת צו ביניים אשר יעכב את הריסתם של כמה מבנים ביישוב. ועד מתיישבי השומרון - גוף שמסייע לתושבים ברחבי השומרון בנושאים משפטיים ותחומים שונים נוספים - הצטרף לעתירה.

אולם, באופן מפתיע, ביום רביעי שעבר קיבל מנכ"ל הוועד, שגיא קייזלר, שיחת טלפון מהמשטרה באריאל ובה נאמר לו כי הוא דרוש לחקירה. לטענתו, הסיבה לחקירה היא העתירה שהגוף בראשו הוא עומד היה שותף בהגשתה. למחרת, נחקר קייזלר במשך שעתיים וחצי בתחנה. בתום החקירה הוא צולם, נלקחו לו תביעות אצבעות והוא נשלח לביתו.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
הפרקליטות קבעה: זקן לא תהיה עדת מדינה ב"הולילנד"
"התחזה לנציג סלקום והשיג במרמה מאות אלפי שקלים"
זאבה משוטטת נשכה 11 אנשים בצפון – ונורתה

"למרות שהסברתי להם שאני הצטרפתי לעתירה מתוקף תפקידי בוועד המתיישבים ולא היה לוועד או לי שום קשר לבניית המבנים זה לא הועיל", הוא אומר. "הם כל הזמן שאלו אותי מי החליט להגיש את העתירה, באיזה פורום זה הוחלט, האם יש פרוטוקול מההחלטה, מי הוביל את המגמה לעתור, האם ידענו שמדובר בבתים שקיבלו צו הפסקת עבודה, מי גר בבתים הללו, מדוע הוועד התגייס לעזור לו ועוד שאלות נוספות".

"האם זהו שלב חדש במשטרת ישראל?", תהה השבוע בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון. "יעלה על הדעת שהמשטרה תנסה להרתיע יהודים מלעתור לבג"ץ? זה דבר הזוי שלא היה כדוגמתו".

משטרת מחוז ש"י מצדה מכחישה את טענותיו של קצובר, וטוענת כי קייזלר נחקר על הפרת הצו בנוגע לבנייה הבלתי חוקית במקום - ולא עקב העתירה לבג"ץ. "זומנו שני אנשים לחקירה על הפרת צו בג"ץ, בדמות בנייה בלתי חוקית. עצם הגשת העתירה היא לא עבירה על החוק, ולכן אף אחד לא נחקר בנושא".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully