וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחזה לנציג סלקום והשיג במרמה מאות אלפי שקלים"

תושב אשקלון מואשם בעשרות עבירות של זיוף ומרמה במסגרתן התחזה לנציגי חברות שונות, חלקן אמיתיות חלקן פיקטיביות, והשיג את פרטי האשראי של הלקוחות. כך גנב 272 אלף שקלים

כסף, שטרות, מטבע. ShutterStock
16 אלף ש"ח רק דרך חשבון פייסבוק/ShutterStock

כתב אישום הוגש אתמול (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב נגד שרון גולן, תושב אשקלון בן 30, בגין 74 עבירות של זיוף אותן ביצע בין השנים 2014-2011. מכתב האישום עולה כי בשנת 2011 פתח גולן חשבון פייסבוק בשם LOTO WIN WINNER, התחזה לנציג החברה ובאמצעותו שלח לאנשים הודעות כוזבות על זכייתם בסכום של שני מיליון שקלים בהגרלה שנערכה על ידי פייסבוק. גולן הסביר ל"זוכים" כי על מנת לקבל את כספי הזכייה, עליהם להעביר אליו עמלת תיווך בסך של 2,500 שקלים. חלקם נפלו בפח וכך שלשל גולן לכיסו לא פחות מ-16 אלף שקלים בתחבולה זו.

עוד בוואלה! חדשות:
יולדת בת 38 נמצאה מתה בבית חולים בבני ברק
תיעוד: פקח תוקף אזרח ברמת השרון; "פוצץ במכות"
מוסיף להיות קשה מצב הצעירים שחלו בשפעת מסוג B

אילוסטרציה. ShutterStock
הקים אתר שמציע חופשות בצימרים וגנב מעל מאה אלף שקלים./ShutterStock

בשלב הבא השתמש בפרטי זהות של אזרחים כדי להונות את חברת סלקום ולרכוש מכשירי טלפון סלולריים בסך של 28 אלף שקלים. גם הפעם התחזה גולן לנציג של החברה וקיבל לידיו את פרטי האשראי של הלקוחות. בכרטיסים ביצע חיובים רבים וקיבל באמצעותם במרמה סכום של כ-50 אלף שקלים.

עוד עולה מכתב האישום כי בחודש אוקטובר 2012 הקים גולן אתרי אינטרנט פיקטיביים לממכר טלפונים סלולאריים. למתעניינים בקניה מסר הצעות מזויפות למכירת טלפונים סלולאריים ודרש מהם לשלם עבור המכשירים במזומן באמצעות העברה לכרטיס ויזה נטען במטבע חוץ. זמן קצר לאחר מכן משך את הכסף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"שיטתיות ותחכום במעשי המרמה"

בנוסף, בחודש יוני 2013 הקים אתר נוסף המציע צימרים להשכרה ברחבי הארץ ופעל בשיטות דומות. הנופשים העבירו לו כספים, והוא רוקן אותם לכיסו. אך גולן לא הסתפק בכך ולאחר שקיבל את פרטי הנושפים נהג לשוב ולפנות אליהם בטענה שמערכת החיוב באשראי אינה עובדת אצלו עקב תקלה, וכי לצורך הבטחת העסקה עליהם להעביר לו סכום כסף לביטחון. על ידי תרגיל זה קיבל לידיו את פרטי כרטיסי האשראי שלהם וביצע בהם חיובים בסך כולל של 107 אלף שקלים.

בכתב האישום צוין כי בכל אחת מפרשיות המרמה לא העביר הנאשם למתלוננים את התמורה שהבטיח וניתק איתם מגע לאחר ביצוע מעשה המרמה. סכומי הכספים שקיבל במרמה מוערכים בסך כולל של 272 אלף שקלים.

"השיטתיות והתחכום במעשי המרמה והזיוף של המסמכים ובכללם תעודות זהות רבות, השימוש במסמכים המזויפים ובאתרי אינטרנט פיקטיביים הם מעשי מרמה, הונאה בכרטיסי חיוב, וזיוף - שנעברו בנסיבות מחמירות", נכתב בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully