וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבה משוטטת נשכה 11 אנשים בצפון – ונורתה

6.3.2014 / 22:32

בזה אחר זה הגיעו לתחנת מד"א בטבריה ולבית החולים פוריה תושבי העיר שננשכו על ידי הזאבה, שנתפסה בקיבוץ גינוסר ונורתה למוות. הפגר הועבר לנתיחה בשירותים הווטרינריים

צילום מסך

זאבה הנגועה ככל הנראה בכלבת תקפה היום (חמישי) 11 בני אדם, בהם פעוטה בת שנתיים וחצי, בטיילת של טבריה ובקיבוץ גינוסר. כל הנפגעים נפצעו באורח קל. רובם הגיעו בכוחות עצמם לתחנת מגן דוד אדום בעיר ולבית החולים פוריה, ושניים מהם פונו באמבולנס להמשך טיפול רפואי. רק אחר הצהריים הצליח חבר מועצת העיר יוסי אוקנין להרוג את הזאבה.

המסע שעורר את אימתם של תושבי טבריה והסביבה החל סמוך לשעה 10:00 בבוקר. לתחנת מד"א בעיר הגיעו בזה אחר זה אזרחים שטענו כי הותקפו על ידי חיית הבר. "הגיעו לתחנת מד"א שישה אזרחים מבוגרים שסיפרו שננשכו מבעל חיים בטיילת", סיפרה סיגלית אדרי, חובשת רפואת חירום במד"א שהעניקה טיפול לפצועים שהגיעו לתחנה. "הם ננשכו בגפיים ובפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בתחנת מד"א והם הופנו להמשך טיפול בלשכת הבריאות המחוזית".

הסיפורים החמים בחדשות:
תיעוד: רגעי ההשתלטות של השייטת על ספינת הנשק מאיראן
היולדת מתה בבית החולים: "לא היו סימנים מקדימים"
רשת RT על מחאת השדרניות: דרוש אומץ לעבוד בתחנה

הזאבה התוקפת בגינוסר אחרי שירו עליה. מרץ 2014. עיריית טבריה,
גופת הזאבה לאחר הירי/עיריית טבריה

זמן קצר אחר כך הגיעו גם לבית החולים פוריה בעיר שלושה אזרחים נוספים שטענו כי הותקפו בטיילת. הווטרינר העירוני ופקחי העירייה ורשות הטבע והגנים פתחו בחיפושים ובסריקות, אולם הזאבה הסוררת הספיקה להימלט מהמקום. קצת אחרי השעה 14:30 הכתה הזאבה שוב. היה זה מתנדב של ארגון איחוד הצלה שהותקף באזור ימק"א שמצפון לעיר. המתנדב שנפצע אף הוא באורח קל הובהל לבית החולים בעיר לקבל טיפול ובהמשך, כמו כל יתר הפצועים, הופנה לקבלת חיסון נגד כלבת בלשכת הבריאות בעיר.

רק בשעה 16:00 אחרי הצהריים נוטרלה הזאבה בקיבוץ גינוסר. דקות ספורות קודם לכן היא הספיקה לתקוף גבר בן 32 שקפץ על הזאבה במטרה להגן על בתו הפעוטה בת השנתיים וחצי שנפגעה אף היא. מאיר אשרף, פרמדיק של מד"א שהעניק טיפול לפצועים, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני פצועים, גבר כבן 32 ופעוטה כבת שנתיים וחצי. הם היו במצב קל עם חבלות וסימני נשיכה בגפיים וסיפרו כי הותקפו על ידי בעל חיים בזמן שהתהלכו במקום. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם לבית החולים פוריה בטבריה בניידת טיפול נמרץ".

אוקנין, חבר מועצת העיר טבריה ומנהל הסניף המקומי של איחוד הצלה שחש אף הוא למקום לסייע לנפגעים, הצטייד בנוסף לציוד הרפואי גם בנשק והצליח לנטרל ולהרוג את הזאבה. הפגר הועבר לנתיחה בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות בבית דגן על מנת לוודא אם הזאבה אכן הייתה נגועה במחלת הכלבת.

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully