וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היולדת מתה בבית החולים: "לא היו סימנים מקדימים"

בבית החולים מעייני הישועה בודקים עדיין את גורם המוות של האישה בת ה-38 מהמרכז. "היא התהלכה במחלקה בלי בעיה. הבוקר נבדקה על ידי מנהלת המחלקה ולא התלוננה על דבר"

מיטה בבית חולים. ShutterStock
היולדת נמצאה על רצפת השירותים במחלקה ללא דופק או נשימה. אילוסטרציה/ShutterStock

"אם היו סימנים מקדימים, היא לא הייתה נפטרת. מדובר במקרה נדיר מאוד", כך אמר הערב (חמישי) מנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, על היולדת שנמצאה מתה במחלקה לוואלה! חדשות. לפי ההערכה הראשונית בבית החולים, האישה מתה כתוצאה מתסחיף ריאתי, אך נסיבות האירוע עדיין נבדקות.

ביום שני האחרון ילדה האישה, תושבת אזור המרכז בת 38, בפעם השישית. על פי פרופ' רביד, מנהל בית החולים, "היא התהלכה במחלקה בלי בעיה. לא הייתה כאובה ולא סבלה מחום. הבוקר בשעה 10:30 היא נבדקה על ידי מנהלת המחלקה ולא התלוננה על דבר. גם לא היו ממצאים חריגים. הייתה לה בטן קצת תפוחה, אבל אחרי לידה שישית זה לא דבר חריג".

עוד באותו נושא:
כך מפלה איכילוב בין יולדות חרדיות לחילוניות
שיבא לא יספק אחיות פרטיות; חדרי יולדות ייסגרו?
אסתר מתה מדימום לאחר הלידה: "שמחה מהולה בעצב"

קצת אחרי השעה 13:00 בצהריים נעלמה האישה מחדר היולדות והאחיות החלו לחפש אחריה. היא נמצאה לבסוף על רצפת חדר השירותים, כשהיא ללא דופק וללא נשימה. הצוות הרפואי ניסה לעשות בה החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותה. הודעה נמסרה לבעלה ולבני משפחתה, המתנגדים לביצוע נתיחה לאחר המוות בשל סיבות דתיות.

בבית החולים החלו לתחקר את האירוע והעבירו הודעה למשרד הבריאות, שבודק אף הוא את החומר. "מדובר בתרחיש שקורה אחת למאה אלף לידות", הסביר פרופ' רביד על תופעת התסחיף הריאתי. "במעייני הישועה היו עד היום מעל 140 אלף לידות – וזהו המקרה הראשון של תסחיף ריאה".

מהו תסחיף ריאתי?

"תסחיף ריאה הוא תוצאה של קריש דם שחוסם את עורק הריאה. בתקופה שבה יולדות היו שוכבות אחרי הלידה, זה היה שכיח יותר, אבל מאז שיולדות קמות, מתהלכות כמה שעות אחרי הלידה ונוצרת זרימת דם – זה הפך נדיר", סיפר פרופ' רביד.

מהם הסימנים המקדימים למצב הזה?
"שני הסימנים הקלאסיים הם קוצר נשימה וכאבים בחזה. לעתים מייחסים זאת לאירוע לב, אך לא בכך מדובר. כשיש סימנים מקדימים אנחנו יכולים לטפל, יש זמן לנקוט אמצעים ואנשים לא מתים. אבל לצערנו בצורה כזאת זה יכול לקרות – שאין שום נורות אזהרה".

מה הוביל אתכם להערכה הראשונית כי המקרה היום הוא תוצאה של תסחיף ריאתי?
"מאחר שמדובר במצב נדיר, אנחנו לא יכולים להגיד עדיין הרבה על מה שקרה. זה לא שמצאנו ממצאים לכך שמדובר בתסחיף ריאתי, אלא פשוט שלא מצאנו בינתיים אף הסבר אחר. הצוות המום ואנחנו מנסים ללמוד ולהבין מה קרה ומה הוביל למוות הפתאומי הזה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully