וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהדורה: כך מפלה איכילוב בין חרדיות לחילוניות

25.11.2013 / 14:00

חשיפה: בית החולים התל אביבי מעניק יום אשפוז נוסף ליולדות חרדיות על חשבון משלם המסים, אולם לא מקנה את אותה "הטבה" לחילוניות."מעניקים לילה נוסף לכל יולדת מרובת ילדים"

מערכת וואלה!

חשיפה: בית החולים איכילוב בתל אביב מפלה בין יולדות חרדיות לחילוניות. לפי המדיניות של בית החולים, שגם מופיעה באתר שלו, כל יולדת בלידה רגילה מקבלת יומיים אשפוז במוסד הרפואי. אלא שזה לא המקרה אצל יולדות חרדיות – שכן הן זוכות בקלות ביום אשפוז נוסף, וכל זאת על חשבון משלם המסים.

בשיחה שקיימנו עם מחלקת היולדות בבית החולים נשמעה ההבטחה המפורשת לזכות ביום האשפוז הנוסף.

וואלה! חדשות: מדברת רחל. אני בשבוע 30 צריכה ללדת עוד חודשיים, בעזרת ה'. והבנתי שיש לכם איזשהו הסדר עם חרדיות.

איכילוב: לגבי מה ההסדר? מה שהבנת.

וואלה! חדשות: שמקבלים עוד איזשהו יום אשפוז, משהו כזה?

איכילוב: כן, אנחנו מפנקות את הנשים החרדיות עם עוד יום אחד, כן. במקום 48 שעות – 72 שעות.

וואלה! חדשות: הבנתי. ואני צריכה להגיד משהו? לעשות משהו?

איכילוב: לא, זה ידוע לכולנו, כן. אנחנו פשוט במחלקה אנחנו יודעים שאם יולדת חרדית רוצה להישאר יום נוסף – מאשרים לה את זה בלי בעיה.

הסיבה שבגינה, לכאורה, מציע בית החולים יום אשפוז נוסף לחרדיות היא שהמוסד הרפואי מקבל מהמדינה, דרך הביטוח הלאומי, לא פחות מ-13 אלף שקל עבור כל יולדת. לפי התפיסה הזאת - אם נשים חרדיות, שלפי הסטטיסטיקה יולדות יותר בממוצע, יידעו שבמקום מסוים הן נהנות מהטבה - הסיכוי שהן יגיעו ללדת שם יעלה - וכך זה יתגמל גם את בית החולים.

וברמה אישית? אשפוז נשמע אולי עסק לא נעים, אולם עבור נשים שזה עתה ילדו - להישאר יום נוסף תחת טיפול צוות רפואי ולהתאושש מהלידה, זה ככל הנראה דבר מבורך.

תגובת איכילוב: "גאים בשירות שאנחנו מציעים"

אולם, בעוד שאת היולדת החרדית מתכוונים בבית החולים "לפנק", "אחותה" החילונית ככל הנראה לא תזכה ליום נוסף של התאוששות במחלקת היולדות.

וואלה! חדשות: אני בשבוע 30 ואני אמורה ללדת עוד איזה חודשיים. רציתי לבדוק, ראיתי באתר שלכם שאתם נותנים בלידה רגילה 48 שעות. השאלה אם אני מבקשת לילה נוסף אם זה אפשרי?

איכילוב: תראי, זה תלוי בתפוסה במחלקה. אם אין לנו מקומות אז... תראי, מראש אף אחד לא יכול להבטיח לך שיהיה מקום, להישאר עוד. אנחנו מחלקה גם שמקבלים הרבה ניתוחים, ניתוחים קיסריים. אני לא יכולה להבטיח לך.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "בית החולים ליס מאפשר לכל יולדת ממשפחה מרובת נפשות אפשרות ללון לילה נוסף במחלקת יולדות על מנת שתוכל להתאושש ולנוח טרם חזרתה הביתה. אנו גאים בשירות שאנחנו מציעים שפונה לכלל ציבור היולדות בחברה הישראלית".

על אף ההכחשה, משיחה עם אשת קשר של חסידות גור מתברר כי נשים חרדיות - גם אם אינן מרובות ילדים - יכולות ליהנות מיום אשפוז נוסף.

וואלה! חדשות: יש לי אחות. היא ממש היא צעירה, היא יולדת בפעם השנייה. השאלה אם נראה לך שזה גם תופס או ש...?

נציגת גור: היא גם תקבל שלושה ימים... כן, כן.

וואלה! חדשות: זה לא משנה מספר הלידה, ברגע שאת חרדית?

נציגת גור: אנחנו, הנשים שלנו, לנשים שלנו דאגנו שיהיו שלושה ימים ולא תהיה בעיה אם יש בעיה תרימי טלפון אליי. בסדר?

עוד במהדורה:

אייל גולן בהתבטאות ראשונה לאחר המעצר: אחרי השחרור ממעצר הבית נפגש גולן עם חגי אוזן מוואלה! תרבות והצהיר: "אני לא כועס על המשטרה ולא על התקשורת". בתום חקירתו במשטרה אמר הזמר: "מי שמאמין – לא מפחד".

האם גוגל מכפישה את שמכם הטוב? מנגנון ההשלמה האוטומטית של גוגל עושה לנו חיים קלים, אך מתברר שיש כאלה שנפגעים ממנו. איך נפגע המוניטין של בעל עסק ישראלי ממנוע החיפוש? וכיצד הוא הוכיח לשופטת על הפגיעה באמצעות יצירת השלמה מפתיעה על שמה?

האם דיוויד בלאט ילך הערב הביתה? אחרי פתיחת עונה לא מוצלחת ורצף של הפסדים מאמן מכבי תל אביב בכדורסל עלול להפסיד הערב לא רק את המשחק מול הפועל אילת, אלא גם את עבודתו. דוד רוזנטל מוואלה! ספורט על הסיכוי שמכבי תפסיד הערב בנוקיה.

התחזית: היום עלייה בטמפרטורות, חם ויבש מהרגיל. מחר התחממות נוספות ומזג האוויר יהיה שרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully