וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת RT על מחאת השדרניות: דרוש אומץ לעבוד בתחנה

העורכת הראשית של שופר הקרמלין תקפה את התקשורת במערב, ש"קרנה משמחה לאיד" לנוכח המחאה בערוץ נגד הפלישה לאוקראינה: "רק מעטים זוכים להגיד את האמת"

צילום: רשת RT, עריכה: יאיר דניאל

רשת החדשות הרוסית RT הגיבה הערב (חמישי) למחאה של שתיים מהשדרניות שלה, שהתבטאו בחריפות נגד הפלישה הצבאית לאוקראינה ונגד הנשיא, ולדימיר פוטין. אחת מהן אף התפטרה בשידור חי.

מרגריטה סימוניאן, העורכת הראשית של הערוץ, המקבל את מימונו מהקרמלין, אמרה כי כל עיתונאי זכאי לבחור אם להגן על רוסיה, "אך רק מעטים זוכים להגיד את האמת בצורה שבה היא משתקפת ב-RT". לדבריה, "דרוש אומץ כדי לעבוד בתחנה. בכל יום מטיחים בעובדים שלנו שהם שקרנים, שהם מדבררים את הקרמלין, שהם אינם עיתונאים. זו מלחמה תקשורתית".

הרשת הרב-לשונית, שנודעה בעבר בשם Russia Today, היא אכן שופר להעברת דף המסרים של מוסקבה. הסיקור החד-צדדי של החדשות בתחנה ניכר במיוחד מאז החלו חיילים רוסים לפעול בשטח אוקראינה. אתמול התפטרה מהרשת ליז וואהל, שדרנית באולפני RT בוושינגטון. שלשום הביעה עמיתתה, אבי מרטין, מחאה חריפה נגד פוטין. גם היא עשתה זאת בשידור חי.

עוד על המחאות ברשת הרוסית:
המנחה התפטרה בשידור חי: "לא אטייח את מעשי פוטין"
שדרנית התעמולה מאסה בפוטין: "לא אגן על מלחמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדרנית RT אבי מרטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי סימוניאן, מרטין "זכתה, אחרי התפטרותה, לתואר גיבורה אמריקנית (...) אך לא חלפה שעה, והתקשורת הממסדית בארה"ב טענה שמדובר בתעלול יחסי ציבור. אמרו שהיא מכורה לתאוריות קונספירציה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"ארה"ב מתייחסת לרוסיה כמו לגרמניה הנאצית"

בפוסט שפרסמה באתר של RT, סימוניאן השתלחה בכלי התקשורת במערב שמתחו ביקורת על הקו המערכתי של התחנה, הנשלטת על ידי הקרמלין: "כמה דקות אחרי שליז השמיעה את דבריה, גילינו שכל רשתות התקשורת הגדולות בעולם - או, כמו שהדוברת המותשת שלנו ניסחה את זה, 'CNN, ניו יורק טיימס ובערך כולם' - קרנו משמחה לאיד, בעודן עומדות בתור לקבל את תגובתנו הרשמית".

"בין אלו, היו רשתות שהתעלמו מהחשיפה שלנו על הדלפת הקלטת של אשטון-פאט - כאילו דבר לא קרה. התפטרות של שדרנית ברשת מתחרה היא בהחלט אייטם רלוונטי יותר לגבי המשבר באוקראינה, מאשר שני מנהיגים אירופים שאומרים שייתכן ששכירי חרב של האופוזיציה הרגו אנשים".

לדברי סימוניאן, שתי השדרניות שעוררו סערה, הן אזרחיות זרות "כמו רבים מהעובדים ברשת". "אך ארצן (ארה"ב) מתייחסות לרוסיה כמו אל גרמניה הנאצית. היא הבהירה: "אני רוסייה, ואני תומכת בארצי. אלחם עבורה ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully