וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האובך שוב השתלט על שמי הארץ, והזיהום חוגג

6.3.2014 / 14:37

שיא הזיהום נרשם במודיעין, נשר וחיפה. המשרד להגנת הסביבה קורא להימנע מפעילות גופנית מאומצת לאוכלוסיית חולי הלב, קשישים, ילדים ונשים בהריון. הגל צפוי להימשך עד הלילה

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי הפוגה של פחות מיממה, נכנס לאזורנו היום (חמישי) גל אובך נוסף שיוצר זיהום אוויר כבד בכל חלקי הארץ. עקב הריכוזים הגבוהים של חלקיקים נשימים, שוב ממליץ המשרד להגנת הסביבה להימנע מפעילות גופנית מאומצת לאוכלוסיית חולי הלב – ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון. האובך צפוי להימשך עד לשעות הלילה, וייתכן כי הוא ישוב ויתחדש גם מחר.

האובך עדיין כאן: שיבושים בשדות התעופה. דניאל בוק
כך זה נראה בתל אביב, שלשום/דניאל בוק

שיא זיהום האוויר נמדד בעיר מודיעין, לפחות נכון לעכשיו, שם מספר החלקיקים הנשימים שנמדד הוא פי 11 ביחס ליום בהיר. גם בנשר ובחיפה נרשמו במהלך השעות האחרונות שיאי זיהום אוויר, שהגיעו לפי 9 ו-10 מאשר ביום בהיר. עם זאת, הערך המצטבר עדיין לא הגיע לסף ההתרעה לאוכלוסייה הרגישה.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
צפו: מאות נערים מחולצים בעקבות שיטפון בהרי אילת
רופאים הצליחו לרפא תינוק בן תשעה חודשים מ-HIV
פצוע ראשון מהקרבות באוקראינה הגיע לטיפול בישראל

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אובך בתל אביב. מרץ 2014. בן קלמר
אובך כבד הורגש בתל אביב, שלשום/בן קלמר

זיהום האוויר הגבוה קשור במעבר של שקע שרבי הנמצא מעל מזרח הים התיכון, אשר גורם לרוחות חזקות, לסופות חול ולהסעת אבק מכיוון צפון אפריקה לאזור זה. ד"ר לבנה קורדובה, הממונה על מערך ניטור האוויר במשרד להגנת הסביבה, הסבירה כי רוחות מצפון אפריקה מסיעות לאזורנו כמויות גדולות של אבק מזוהם המגיע ממדבר סהרה.

ד"ר קורדובה צופה הגל הנוכחי יסתיים בקרוב, אולם עד אז הוא צפוי להחריף. "אנחנו רואים שיאי זיהום אוויר שנמדדו במהלך היום, אבל צריך להסתכל על הממוצע היממתי. ביחס לממוצע זה, בתוך זמן קצר נגיע כבר לערך ההתרעה", אמרה. "לפי צילומי הלוויין, אנחנו רואים שהאובך יסתיים בלילה. ייתכן שגם מחר יגיע גל אובך נוסף, אבל לקראת שבת צפוי להיכנס לאזורנו אוויר קר ועל פי התחזיות צפוי גם לרדת גשם. אנחנו מקווים שהתחזיות הללו יתגשמו וינקו לנו את האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully