וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מאות נערים מחולצים בעקבות שיטפון בהרי אילת

שלוש קבוצות מטיילים התכוננו ללון בשטח ונקלעו לסופה בלתי צפויה שפקדה את האזור. הם פונו על ידי יחידות החילוץ, שהסתייעו ברכבי שטח של תושבים באזור

צילום: חידת החילוץ אילת אילות

כ-200 בני אדם, ביניהם תלמידי תיכון וקבוצות מטיילים שביקרו באזור נחל שחרות המרוחק כעשרה קילומטרים מאילת, נתקעו אמש (שני) בגשם וסחף שהביאה עמה סופה שפקדה את האזור. "די הופתענו מסופת הברקים והגשם החזק. לא הייתה תחזית, הייתה עננות ואובך. חדר המצב של משרד החינוך הזעיק אותנו ואנו מגייסים כעת עוד רכבי חילוץ מתושבי אילת. יש קרוב ל-200 איש שתקועים בהרי אילת כרגע, אבל לאט לאט נחלץ את כולם", אמר מפקד יחידת החילוץ אילת-אילות שרגא גרין. במקום שרר חושך מוחלט והמחלצים נעזרו בפנסים שהאירו על מכוניות החילוץ.

עוד ידיעות מהארץ:
מרכז המפונים הראשון לשעת חירום נחנך בשומרון
שיא של 4 שנים: זינוק של 123% בבנייה בהתנחלויות
חשד: בכיר בעירייה בדרום תקף את אשתו וחברתה

בין התלמידים שנקלעו לנחל הייתה קבוצת בני 14-16 מבית ספר מעמק יזרעאל שתכננה לבלות את הלילה במקום. אולם השטח בו מוקמו האוהלים שלהם הוצף במים והפך למסוכן. יחד איתם חולצו מנחל עין נטפים תלמידים נוספים שלנו בחניון הלילה ונתקעו בו תחת נסיבות דומות. חילוץ שלישי התרחש בנחל עמרם בו נתקעו 14 מבוגרים במסלול ההליכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

עקב הנסיבות, קראה יחידת החילוץ לתושבי אילת והאזור אשר בבעלותם רכבי שטח, לסייע להם בחילוץ. אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ששלחה לאזור כ-175 תלמידים מבית הספר הרדוף, מסר כי "קב"ט המועצה ומנהלת אגף החינוך נמצאים בקשר רציף עם יחידת החילוץ, צוות והנהלת בית הספר. כל התלמידים מחולצים ואיש מהם לא נפגע".

עקב ההצפות נסגרו לתנועה כביש 90 סמוך לתמנע וכביש 12 בחבל אילות. בתום החילוץ מסרה יחידת החילוץ המשטרתית אילת-אילות כי בשטח בהר יהורם נותרו 430 תלמידים מישיבה ברמת הגולן שהחליטו ללון בשטח. בשל העובדה כי הציוד שלהם נרטב, אישרה הרשות העירונית באילת להוציא שמיכות וציוד ממחסני החירום על מנת לאפשר להם לעבור את הלילה.

אחיקם משה דוד השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully