וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום אוויר כבד ברחבי הארץ; "להימנע מפעילות גופנית"

2.3.2014 / 12:46

הזיהום נוצר משקע שגורם לרוחות חזקות, סופות חול ותנועת אבק מאפריקה. שדה דב ושדה התעופה בחיפה נסגרו. המשרד להגנת הסביבה: אוכלוסיות רגישות – הימנעו מפעילות גופנית

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

תל אביב מאובקת:

LIVE

ימין ושמאל – רק חול וחול: בשל מזג האוויר האביך, זיהום אוויר שורר משעות הבוקר (ראשון) ברחבי הארץ וימשיך גם מחר. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הזיהום נגרם עקב ריכוזים גבוהים של חלקיקים העוברים בדרכי הנשימה והוא קשור במעבר של שקע מעל מזרח הים התיכון אשר גורם רוחות חזקות, סופות חול והסעת אבק מכיוון צפון אפריקה לאזורינו. עקב האובך נסגרו שדה דב בתל אביב ושדה התעופה בחיפה לפעילות. מחברת ארקיע נמסר כי כל פעילות התעופה הפנים ארצית של החברה הועברה לנמל התעופה בן גוריון עד לסוף היום. נתב"ג נמצא בכוננות בשל מזג האוויר, אך ממשיך לפעול כרגיל.

"לצערנו אנחנו כבר בתקופת המעבר וזיהום האוויר נובע משקע שרבי האופייני לעונה זו. השנה הזאת קצת משוגעת וכשאין גשם ויש אבק רב אז אנחנו כבר חווים את הקדמת האביב", הסבירה ד"ר לבנה קורדובה, הממונה על מערך ניטור האוויר במשרד להגנת הסביבה. "רוחות מצפון אפריקה מסיעות לאזורינו כמויות גדולות מאוד של אבק מזוהם שמגיע ממדבר סהרה. מדובר במצב סינופטי שמביא לאזור הזה את האבק הרב. ישנו לחץ ברומטרי נמוך מעל האזור והוא זה שמסיע את כל האבק הזה אלינו עם כיוון הזרימה".

לאוכלוסיות רגישות, בהם חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון, מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת ביומיים הקרובים. ליתר הציבור ממליץ המשרד להשאיר את החלונות סגורים.

הסיפורים החמים בחדשות:
אוקראינה הכריזה על גיוס מילואים כללי בעקבות הפלישה לקרים
הפגנת חצי המיליון: "משתקים את ירושלים בשביל החרדים"
התנועה לאיכות השלטון לניצן: "השג הסדר עם זקן"

אובך בתל אביב, אפריל 2013. דרור עינב
אובך ברמת גן באפריל/דרור עינב

בשעות הצהריים נמדד זיהום האוויר הגבוה ביותר בעיר מודיעין, חיפה, גבעתיים, תל אביב וביתר ערי גוש דן. יחד עם זאת מדגישה ד"ר קורדובה כי במרבית אזורי הארץ כבר נמדדו חריגות בתקני זיהום האוויר. בשעות הקרובות צפוי זיהום האוויר להתגבר ולהתפשט אל פנים הארץ. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעדכן את הציבור בהתאם לנתונים המתקבלים מהתחנות לניטור איכות האוויר.

מזג האוויר היום חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ והטמפרטורות צפויות לעלות. במהלך הלילה ישרור ערפל בעמק יזרעאל, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב. בשירות המטאורולוגי מזהירים מפני רוחות חזקות בהרי הצפון, בהרי המרכז ובהר הנגב.

מחר הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, אך יישארו גבוהות מהרגיל בעונה. בדרום הארץ ובמזרחה יתכנו ממטרים מקומיים. במהלך שלישי יהיה מעונן חלקית עם ירידה נוספת של הטמפרטורות. ייתכן טפטוף בצפון הארץ. וברביעי מזג האוויר צפוי להיות נאה והטמפרטורות יעלו.

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully