וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "ישראל מאמנת לוחמים מירדן ושולחת לסוריה"

נשיא סוריה טען כי צה"ל מעביר את ה"טרוריסטים" לאזור המפורז בין ישראל לארצו ובכך יוצר "המשך של השטח הישראלי". לדבריו, "זה דומה למה שישראל עשתה בדרום לבנון"

נשיא סוריה בשאר אסד. דמשק, ינואר 2014. רויטרס
"ישראל מקימה רצועת ביטחון בגבול". אסד/רויטרס

נשיא סוריה, בשאר אסד, רומז כי לישראל יש חלק גדול בהתקוממות העממית נגדו. "מספר רב וחסר תקדים של חמושים נוהר מירדן לאל-חמה (שבאזור הגבול עם ישראל) ומשם הצבא הישראלי לוקח על עצמו את מטלת הפיקוח על מיונם, אימונם וארגון ההעברה שלהם, תחת השגחה, אל האזור המפורז שנקבע בהסכם הפרדת הכוחות בין סוריה וישראל שבו אין כוחות סוריים וישראליים", טען אסד בראיון לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות נוספות:
קצין בכיר: צה”ל מקיים מגעים עם המורדים הסורים
נתניהו ביקר פצועים סורים: ”אלו פניה של ישראל”
מפקד המורדים הסורים הודח: ”לא גילה מנהיגות”

בראיון, שפורסם הבוקר (חמישי), אמר הנשיא הסורי: "הטרוריסטים אשר ישראל מרכזת באזור זה מהווים המשך לכוח הישראלי, וכך נוצר למעשה המשך של השטח הישראלי". לדבריו, "הסכנה נמצאת בגבול עם ישראל והיא טומנת בחובה את הצעד הישראלי להקמת רצועת (ביטחון) סמוך לגולן שתהיה תחת שלטון של טרוריסטים. זה דומה למה שישראל הקימה בדרום לבנון: ישות המשתפת פעולה עם ישראל".

הוא התייחס בראיון גם לשיחות הפיוס בין ממשלתו לבין האופוזיציה בתיווך מדינות המערב. "ז'נבה 2 היא זירת משא ומתן עם המערב ולא עם הגורמים המייצגים את האפוזיציה", אמר אסד. "כישלון ז'נבה 2 הגיוני, אך הפעולה הבסיסית המבוססת על יסודות ההכרעה, הפסקת הקרבות וההבנות הפנימיות נמשכת. הפעולה הזו מציגה בפועל הצלחות עצומות, יום אחרי יום. ניתן להגיד כי חממות המפגש של הטרוריסטים מתפרקות". הוא הוסיף: "רוסיה שומרת על כל הסכמיה עם סוריה, אחרת איך לחמנו במשך שלוש שנים? ואיך שמרנו על מוכנותנו על סכנות ההתערבות הצבאית החיצונית והתוקפנות הציונית?"

מורדים סורים עם משגר רקטות מאולתר בעיר חלב. סוריה, דצמבר 2013. רויטרס
מורדים סורים בעיר חלב בתחילת השנה/רויטרס

בשבוע שעבר הודה קצין בכיר בפיקוד צפון כי צה"ל מקיים מגעים עם נציגי המורדים הסורים לשם העברת פצועים לטיפול רפואי בישראל. הקצין סיפר כי העברת הפצועים מתבצעת באופן הבא: נציג המורדים מתקשר לגורם ביטחוני בישראל, מתאם את הגעת הפצוע לאזור הגבול, מעביר פרטים אודות זהותו וחומרת מצבו - ובהתאם לפרטים צה"ל נערך להגיש סיוע רפואי במקום או להעביר אותו לאחד מבתי החולים בצפון המדינה.

"אנחנו לא נתערב בלחימה בסוריה", אמר הקצין, "אבל כשנראה פצועים בשטח - נטפל בהם, כולל חייל סורי שטופל על ידי הכוחות שלנו. אנחנו צריכים לא להיגרר לפרובוקציה אבל לא נוכל להתעלם מפצועים". מומחי ביטחון בישראל העריכו כי מערכת הביטחון בישראל מקיימת קשר עם המורדים הסורים לא רק בעניין העברת הפצועים, אלא גם במטרה ליצור דיאלוג רחב יותר בנושאים מגוונים מתוך היערכות לאפשרות שהריבונות של משטר אסד ברמת הגולן תתפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully